Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
jose 2

jose 2

23-12-2009 om 17:35

Logeren kosten pgb

Hoi, hoi,

Even een vraag:
Wat zou ik kunnen betalen voor een logeernacht van 16.00 uur 's avonds tot 12.00 uur volgende dag?
Onze dame gaat normaal rond 20.30 slapen tot 7.00 uur en behoeft buiten een luierverschoning om 23.00 uur geen begeleiding. (als het slapen op logeeradres goed gaat natuurlijk, als ze niet kan slapen gaat denk ik gaat een uurtarief in)
We krijgen 100,00 euro van pgb per week voor logeren, Maar de kosten die je ziet bij verschillende logeeradressen verschillen enorm. Dit logeren trouwens is privé bij pgb-ster thuis.

Alvast bedankt, José

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Per saldo

Daar kan je de tarieven checken.

Je moet niet vergeten dat de PGBster 's nachts de verantwoording heeft en dat vind ik best een uurtarief waard. Ze is aansprakelijk wat betreft jou koter.

Mijn logés

de kids die mij logeren betalen 300/360 euro bruto voor een weekeind van vrijdag avond 7 uur tot zondag 7 uur..

weekend pleegouder

weekend pleegouder

25-12-2009 om 23:11

Of je informeert naar pleegzorg

Wij vangen 1x per 5 weken een kind op via pleegzorg tijdens het weekend. Wij noemen haar ons logeerkind. Dat doen wij niet voor de inkomsten maar omdat wij graag iets willen bijdragen voor dit kind. Wij vangen alleen dit kind op dus er is altijd alle aandacht voor haar.
Onze inkomsten via pleegzorg zijn 15 euro per dag/nacht. De kosten voor ouders zijn laag, afhankelijk van hun inkomen. In ieder geval vallen de kosten in het niet vergeleken bij de kosten via pgb.
De opvang wordt flexibel geregeld in samenwerking met de ouders van ons logeerkind.

Weekeind pleegouder

Dat is ook een optie idd maar natuurlijk hoeven de ouders die 300 euro niet uit eigen zak te betalen he...
en pleegouderopvang wel als ik je goed begrijp....

ik zou het het liefste ook gratis doen, maar heelaas dan heb ik geen brood op de plank.....

Mari

Mari

26-12-2009 om 12:23

Logeren in natura

Mijn kinderen hebben allebei een indicatie voor logeren. Ik heb er voor gekozen om het niet via PGB te doen, maar in natura. Dit houdt dan in dat het via pleegzorg gaat. Wat weekend pleegouder al zei. Weekendpleegzorg kost mij niets. De pleegouders krijgen een vergoeding per dagdeel. Voordeel is ook dat ik niet gebonden ben aan de 1 weekend per maand. Als meer nodig is, dan kan dat in overleg met pleegzorg en pleegouders. Pleegouders hebben dan ook recht op begeleiding van pleegzorg. Momenteel wonen mijn kinderen allebei voltijd in pleeggezinnen omdat ik opgenomen ben. Zoon is bij zijn weekendpleegouders gebleven, die vangen hem nu voltijd op. Dochter is vanwege de afstand niet bij haar weekendpleeggezin geplaatst, maar bij haar PGB begeleiders als crisis plaatsing. Ik ben heel blij dat ze bij voor hun al goed bekenden zijn terecht gekomen. Het ging zo soepel omdat ze al bekend waren bij pleegzorg.
Overigens moet ik nu wel betalen omdat ze voltijd uithuis zijn geplaatst, maar de weekenden hoefde ik niet te betalen. Scheelt mij ook een hoop administratieve rompslomp.

gr. Mari

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.