Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Prakje

Prakje

14-04-2011 om 12:31

Mag lgf geld op grote hoop? (miriam?!)

Onze directeur (van onze school) heeft steeds gezegd dat het geld alleen voor de LGF leerling wordt gebruikt, en dat evt. personele lasten die daaruit betaald worden, alleen zijn voor de daarvoor aangewezen LGF-leerkracht. En dat er ook geen rechten ontleend kunnen worden aan die uren, die hangen namelijk echt aan het kind. Geen rugzakgeld, geen uren voor de leerkracht.

Ik zit in de MR en nu zie ik de begroting van onze stichting (meerdere OBS scholen) dat - voor het nieuwe schooljaar - het LGF geld is opgenomen om de personeelslasten van vast personeel te betalen.

Mag dat?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Juridisch mag dat. Het lgf geld is voor de school. De school mag zelf weten hoe het verdeeld wordt. Zo zou je als school kunnen opteren voor extra personeel van dat geld dat je inzet voor klassenverkleining of voor extra begeleiding in voorkomende gevallen.
Wat die directeur allemaal heeft gezegd is niet waar vanuit het oogpunt van wetgeving. Het kan wel waar zijn omdat de school zelf in het zorgplan dat zo beschreven had of heeft.
Het is wel vreemd om het geld dat de lokaties bij elkaar sprokkelen met lgf op de grote hoop van de complete stichting met alle lokaties te vegen. Hoe het precies in de wet lgf staat, weet ik niet, maar het lijkt me toch echt de bedoeling dat het lgf geld wel bij de lokatie waar het kind zit terechtkomt.
Je moet even verder zoeken. Alles op een hoop in het budget personeelskosten kan wel, maar dan zou er toch ook iets moeten zijn waaruit duidelijk wordt hoe de verdeling van dat personeel dan plaatsheeft (lgf uitgekeerd in arbeidsuren?).
Weet je zeker dat deze verdeling anders is dan vorig jaar? Zo ja, dan moeten daar beleidsveranderingen aan ten grondslag liggen. Zijn die voorgelegd aan de MR?
Zo nee, dan is er niks anders. Dan heeft de directeur in het verleden verhaaltjes verteld.
Groet,
Miriam Lavell

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.