Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
22-02-2010 om 11:06
hoe zit het met het mantelzorgcoompliment?
Zijn er meer mensen die dit nog steeds niet gehad hebben?
En bij welke instantie komt het ook al weer vandaan?
22-02-2010 om 12:09
Gebeld
wij hebben een tijdje geleden gebeld met de svb en die zijn er vollop mee bezig en ze konden zien dat wij in het bestand zaten van bureaujeugdzorg en dat dat allemaal wel goed kwam, maar dat het erg veel tijd kost om het allemaal rond te krijgen, dus we wachten nog geduldig af.
krulleke
22-02-2010 om 13:38
Geen mantelzorgcompliment
IK las laatst iets dat er weer nieuwe regels voor zijn, ik weet alleen niet welke dat waren. Ik kreeg vorige keer wel maar nu val ik erbuiten.
22-02-2010 om 13:42
Gegoogled
Ik zag dit stukje op internet:
de zorgvrager een indicatie hebben voor AWBZ-zorg aan huis (een extramurale indicatie), afgegeven door het CIZ (Centrum Indicatiestelling Zorg) of Bureau Jeugdzorg;
deze indicatie voor minimaal 53 weken (371 dagen) zijn afgegeven;
deze indicatie op of na 1 augustus 2009 zijn afgegeven.
Ik heb altijd voor een jaar verlengd, dat is dus geen 371 dagen en dan zou ik het net krijgen.
Gaat de aanvraag via BJZ of moet ik dat zelf doen? Want dan zal ik het volgende week toch nog even navragen. ZOu toch idioot zijn al steeds voor 1 jaar verlengt krijgt en dat dus beneden de 371 dagen valt krijg je het niet maar je doet precies hetzelfde werk.
23-02-2010 om 20:37
Nieuwe regels idd
iedereen die een indicatie heeft gekregen voor minder dan één jaar + 1 dag valt buiten de regeling. Dat is zo ongeveer bijna iedereen met kinderen met ADHD en/of autisme. Dus nee. Tenminste dat is wat mij is medegedeeld. (En ik geloof het maar want ik heb nog geen verzoek gehad tot uitdelen van mantelzorgcompliment en vorig jaar kreeg ik dat vanzelf).