boekenwurm
04-06-2011 om 14:05
Mantelzorgcompliment
Wij kregen vandaag bericht dat onze dochter (9 jaar) een mantelzorgcompliment mag uitdelen. Nu is het zo dat juist vanwege het ontbreken van mantelzorgers alles op onze eigen schouders terechtkomt. Ik heb daarom ook geen baan buitenshuis. 'Gewone' opvang is niet mogelijk, overblijven niet, alles moet apart worden begeleidt. Samen weg zit er niet in, blablabla.
Wie weet of we namens onze dochter onszelf dat mantelzorgcompliment mogen geven? Bij de site www.svb.nl staat wel dat je als ouder ervoor in aanmerking komt, maar wordt dat extra gecontroleerd? Want ook al is bovenstaande bij ons echt waar, je zou zeggen dat iedereen dit zou kunnen doen.
Wie heeft dit zelf ook zo gedaan en wil hierop antwoorden?

Belle Époque
04-06-2011 om 14:11
Mantelzorg
Als ouders zijn jullie de mantelzorger van jullie dochter, jij hebt zelfs je werk ervoor moeten opzeggen. Mantelzorg = familie, buren en zo, ik denk dat je dat niet helemaal hebt begrepen.
Dus ja, je dochter mag jou opgeven, je bent helemaal doelgroep!

Mamarijke
04-06-2011 om 16:46
Ja hoor
dat mag gewoon.
Hier ook nu na 3 jaar eindelijk het mantelzorgcompliment. Kunnen het goed gebruiken, dus geven het ook aan onszelf. We doen toch ook veel (onbetaald) voor haar extra.

Astrid
04-06-2011 om 19:38
Al 2x gedaan
Hier al 2x Mantelzorg compliment aan me zelf gegeven (nu 5e jaar PG. Staat wel raar op het formulier met 2x dezelfde handtekening (ik ben ook vertegenwoordiger van zoon). Ik vind het een leuk extraatje en de tijd die ik extra ik zoon steek vergoed daar dan een klein beetje van. Ik zou mezelf zo van uit het PGB kunnen uitbetalen (geld zat, houd PGB over), maar ik wil dat niet. Ondanks dat ik naast een baan van 28 uur, een zieke man en nog 2 kinderen elke avond tot 23.00 met zoon bezig ben.

Polly Shearman
04-06-2011 om 20:16
Juist ouders
Die voor hun zieke en of hulpbehoevende kinderen zorgen zijn de meest vergeten groep mantelzorgers die er zijn.
Als je elke dag je schoonmoeder gaat wassen, omdat ze dat zelf niet kan, zal je bewondering oogsten.
Maar alle tijd, en energie die ouders in hun eigen kinderen steken die meer zorg nodig hebben dan een gemiddeld kind, word door de maatschappij vaak niet gezien, of als "niet meer dan normaal" gezien.
JIJ boekenwurm bent een geweldige mantelzorger! en jij verdient zeer zeker een compliment!

Relithe
04-06-2011 om 22:41
Hier ook
Ik werk ook niet omdat ik met twee autistische kinderen het niet zie zitten om daar ook nog eens mijn energie in te moeten steken.
Ik krijg ook altijd voor mezelf het mantelzorgcompliment. Een fijn extraatje

esther
06-06-2011 om 13:59
Hier eerste keer
hoi
Wist niet eens dat het bestond,en eerlijk gezegd was mijn eerste reactie,dat ik het maar raar vond,het is toch mijn kind en niet meer dan logisch dat ik voor hem zorg,maar de uiterst vriendelijke meneer van de svb,raade me aan om het gewoon voor mijzelf aan te vragen en en lekker van te genieten.
Esther

Nens
07-06-2011 om 18:39
Hier ook
ik heb hierover gebeld met svb en je mag gewoon aan jezelf of broer of zus van kind ofzo het mantelzorgcompliment geven. is geen probleem.

Nikus.
07-06-2011 om 21:55
Mantelzorg compliment te bizar voor woorden
laten ze al dat geld bewaren om de zorgpot weer op te vijzelen. In de afgelopen 13 jaar hebben we veel zorg gehad en dus zijn we al 13 jaar mantelzorgers. ineens kregen we het mantelzorg compliment?

boekenwurm
09-06-2011 om 10:40
Bedankt
Bedankt voor jullie lieve reacties. Ook ik vind het niet meer dan normaal wat ik doe, maar desondanks is het fijn af en toe toch eens iets te horen. En een financieel extraatje is altijd welkom, zeker nu er nog verder bezuinigd gaat worden.