Kiki
09-12-2010 om 22:19
Mariel? klein vraagje voor jou
Althans ik geloof dat ik de juiste heb.
In ieder geval degene die als arts in Engeland werkt.
Wij gaan zondag een week op vakantie naar Londen en natuurlijk is mijn jongste weer eens verkouden aan het worden. Negen van de tien keer krijgt hij dan ook pseudokroep en drie van die negen keer belanden we dan bij het Juliana Kinderziekenhuis.
Ondanks Dexa voor thuisgebruik (wat ik me afvraag of ik dat zo de grens over krijg, weet iemand dat?)
Nou heb ik begrepen dat de gezondheidszorg in Engeland best goed is, maar dat je de private hospitals moet hebben of je laten registreren als private (heb ik dat goed begrepen?) Volgens mij vergoedt onze verzekering dat ook gewoon. Want de NHS is niet goed???
Ik wil dus eigenlijk alvast mijn ziekenhuis opzoeken en de route ernaar toe voor noodgevallen, voor als het op vakantie mis gaat.
Ik heb gezocht op de dichtsbijzijnde ziekenhuizen in de buurt van ons hotel (we zitten vlak bij Hyde park) en kwam op St Vincents's Hospital uit.
Is er ergens een website wat je kan lezen of dat een goed of een slecht ziekenhuis is? Moet je dan gelijk bij de ER aangeven dat je private wil? Of heb ik het hele systeem gewoonweg niet begrepen
Ik hoor het graag

Shonagh
10-12-2010 om 11:01
Misschhien
moet je deze vraag bij Gezondheid plaatsen, geloof niet dat Mariel81 hier komt. Ik kan wel een antwoord geven dat slaat op de Schotse sitiatie (grotendeels vergelijkbaar). Je hebt "gewone" ziekenhuizen en prive ziekenhuizen, maar ik denk niet dat prive ziekenhuizen een eerste hulp hebben.
Maar er is niets mis met de NHS hoor ! Wij zijn in de 13 jaar met 3 opgroeiende kinderen maar 1 x prive gegaan, toen we 2 jaar moesten wachten op NHS steunzolen en 2 weken in de prive sector. Goed idee om het dichtsbijzijnde ziekenhuizen vast even op te zoeken en die zullen jullie uitstekend (en gratis!) behandelen. Veel plezier in Londen en hoop dat je geen ziekenhuis nodig hebt!

amk
10-12-2010 om 11:07
Medicatie en grenzen
daarvoor moet je bij de apotheek een medicijn paspoort aanvragen. En de medicatie in de originele verpakkingen meenemen.
Mijn ex heeft zo ongeveer een chemobox aan medicatie mee, maar nog nooit problemen gehad door dat paspoort.

gonniegans
12-12-2010 om 14:43
Great ormond st hospital
Dat NHS niet goed zou zijn, is onzin hoor. De Britse gezondheidszorg is gewoon goed.
Ik kan de problemen van jullie kind niet beoordelen, maar Great Ormond St is het beste kinderziekenhuis van London voor de complexere problematiek. Zit aan de andere kan van Oxford St als waar jullie zitten, maar is goed te doen mocht het nodig zijn (hoop het niet).
Inderdaad is het altijd raadzaam om een medicijnpaspoort aan de apotheek te vragen, ook om de juiste medicijnsamenstelling na te bestellen als het nodig mocht zijn.
Fijne vakantie, ben zelf net terug uit London en het was weer heel geslaagd!

Engelandvaarder
12-12-2010 om 23:25
Moet wel een a&e afdeling hebben
Er zijn in Londen een aantal topziekenhuizen (oa ook Kings College Hospital, in de buurt van London Bridge). Niet alle ziekenhuizen hebben een accident & emergency (A&E) afdeling, hier kun je zoeken waar je terecht kunt.
http://www.nhsdirect.nhs.uk/en/CheckSymptoms/FindYourNearest
Je kunt ook eerst NHS direct bellen, om advies te vragen. Ze checken dan telefonisch de symptomen en helpen je beslissen wat de volgende stap is. Maar als jullie al weten dat jullie naar het ziekenhuis moeten zou ik gewoon meteen zelf gaan. NHS is erg goed, je hoeft echt niet prive te gaan.
Veel plezier in Londen, hopelijk blijft het bij een verkoudheid!
Jose

Kiki
19-12-2010 om 17:13
Dank jullie wel
ik heb het gelukkig allemaal niet nodig gehad
Hoewel beide heren ziek waren geen ziekenhuis van binnen gezien. Ook erg prettig en als je dan ook nog eens de laatste onvertraagde vlucht naar huis hebt genomen die nog ging voel je je erg content