Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Elisa Gemani

Elisa Gemani

11-12-2008 om 13:02

Medicatie adhd

Vanmiddag gaat mijn zoontje van zeven (hechtingsstoornis, hoogbegaafd, hooggevoelig) naar de kinderpsychiater. Hij vertoont ook alle symptomen van ADHD (dat hij aandachts-/concentratieproblemen heeft is al wel duidelijk) en we hebben al besproken dat hij wellicht (tijdelijk) medicatie zal krijgen om de ergste onrust uit zijn lijf en hoofd te halen. Hij lijdt er zelf namelijk ook erg onder. Ook heeft hij veel last van allerlei angsten. Kunnen jullie me wat meer vertellen over de verschillende medicijnen? Dus Ritalin, Concerta, Strattera, Dipiperon? Bijwerkingen, dosering, vergoeding? Natuurlijk zal ik ook wel info krijgen van de psych maar ervaringsverhalen zijn zeer welkom

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

11-12-2008 om 14:08

Elisa

Hoi Elisa,
Wij hebben alleen nog ervaring met Ritalin. Dat is ook het enige dat overal vergoed wordt. Op de site van Balans staat een overzicht van welke medicijnen door welke verzekeraar worden vergoed.
Als je zoon medicijnen voorgeschreven krijgt, zal hij vermoedelijk starten met Ritalin.
Ik las laatst het boek van Dr. Perreira over ADHD, en daar stonden alle medicijnen echt uitstekend in beschreven. Wie weet hebben ze dat boek bij jouw bieb ook?

Elisa Gemani

Elisa Gemani

11-12-2008 om 19:44

Update

De kinderpsychiater kan nog niet veel zinnigs zeggen. Er speelt zoveel bij mijn zoontje, dat ze eerst nog meer vragenlijsten wil van zowel mij als de leerkracht en waarschijnlijk nog een extra onderzoek. Ze twijfelt of de onrust veroorzaakt wordt door ADHD; ze denkt ook aan een angststoornis (separatie-angst of een gegeneraliseerde angststoornis). Cognitieve gedragstherapie zit er waarschijnlijk wel in; medicatie alleen als het echt om ADHD gaat. Wel vond ze mijn zoontje een zeer bijzonder, leuk, innemend, begaafd en ongelooflijk slim jongetje Ze kon duidelijk merken dat wij een hele hechte, warme band hebben en ze vond dat ik het geweldig goed doe, zeker als alleenstaand moeder. Zo, die heb ik in mijn zak Volgende week hoop ik meer te horen te krijgen...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.