Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Medicatie: een update

Zo, tijdje geleden dat ik hier gepost heb. Dat was met vragen over werking van Ritalin en Concerta e.d. Ik mag mededelen dat zoon inmiddels enkele weken op Concerta staat en hij doet het prima! We hebben geen enkele bijwerking!!!

De eerste week had ie wat minder eetlust, wilde liever beschuit of cracker dan boterham (doen we niet moeilijk over) en ipv niet kunnen inslapen sliep meneer uit tot 8 uur en zelf 9 uur in het weekend. We hoopten stiekum dat dat laatste een beetje zou blijven, maar dan de acceptabele tijd van 6:30 a 7 uur: Niet te vroeg en vroeg genoeg om school op normaal tempo binnen te kunnen lopen. Maar helaas (en dit zeg ik met een knipoog) is zijn wakker worden tijd weer ergens tussen 6 en half 7.

De ochtend is nog het moeilijkste. Hij is dan net zo fladderig als voor de medicatie (dus ook geen uitgestelde rebound waar de psych het over had) maar vanaf schooltijd werkt het en hoe. Meneer heeft elke ochtend voor 10 uur zijn planning af, zonder al te veel fouten en erg netjes. Hij heeft nu zelfs een extra boekje (wat de juf gemaakt heeft) om te kunnen gaan doen als hij klaar is met zijn taken van die dag (anders zat ie steeds achter de PC). Elke week werkt hij zelfs vooruit voor de week erop. Want dan kan hij zorgen dat ie zijn taken van maandag en dinsdag af heeft voor hij naar ergotherapie moet. Zijn eigen uitleg: anders zit ik zo ongerust bij ergo dat ik denk: ik moet nog dit en dit afmaken...nu heb ik meer rust

Hij heeft na anderhalf jaar op M4 gezeten te hebben nu eindelijk M4 gehaald en zit net onder E4 nivo (lezen) en rekenen gaat ook super. Zijn motoriek gaat goed vooruit, kan zelfs een bal vangen EN gericht gooien terwijl hij op een trampoline springt... Medicatie werkt tot ongeveer bedtijd. Zelf kan hij aangeven wanneer hij nog "drie kwart vol"is, een halfje etc.

Oja en 's middags krijgen we vaak levensbeschouwelijke vraagstukken voor onze kiezen. Kortom het werkt en hoe! We hebben onze zoon weer helemaal terug en het belangrijkst: Hij zichzelf ook!

Geen klacht, vraag, probleem dus dit keer. Maar een goed resultaat. En goede verhalen mogen ook wel eens verteld worden Groetjes!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Fijn zeg

dat goede nieuws! Geniet ervan en houden zo!

Guinevere

Guinevere

17-03-2011 om 21:00

Wauw

Dat is helemaal geweldig! Vooral dat jullie hem weer terug hebben en hij zichzelf ook, dat is zó herkenbaar voor ons. En dat is natuurlijk ook het belangrijkste resultaat dat je kunt behalen.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

17-03-2011 om 23:49

Super!

Wat fijn Jolinar. Wat een verschil kan zo'n pilletje maken hè?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.