Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
24-06-2009 om 20:58
oooh ik word er zo moe van, dacht dat we de juiste weg hadden gevonden, maar nee. Het loopt weer compleet uit de hand. Dus morgen maar weer starten met een aangepaste dosering, hopelijk nu wel de juiste. om 7.00 uur 20mg ritalin en dan om 11.00 36mg concerta.
En ik hoop zo dat het werkt, het gaat nu zo slecht, en zitten in een cirkeltje -> weinig structuur op school, moe, reuma die niet meewerkt, medicatie die niet goed werkt.
Schaam me er bijna voor, maar ben blij dat er komend weekend een logeerweekend is, even bijtanken!
24-06-2009 om 21:12
Een dosis van 20 mg Ritalin is toch veel te hoog vergeleken met Concerta 36 ?
Kan je bhet trouwens niet beter omdraaien ? Ik weet niet voor wie het is, maar wij geven onze dochter om 7 uur een concerta op bed, dan mag ze nog even een kwartiertje/half uurtje suffen en als ze dan haar bed uit komt is de werking al begonnen.
Om 6 uur nog 10 mg Ritalin en als ze rond half 10 naar bed gaat, zijn we weer zonder kleerscheuren en frustraties de dag door gekomen.
Wat is/was je huidige medicatie schema ?
Jakiro
24-06-2009 om 21:38
Jakiro
We zijn gestart met ritalin opbouwend en kwamen op een gegevn moment uit op 2x 20mg.
Daarna zijn we gestart met 54mg concerta. Dit is lang goed gegaan, alleen werd de tijd dat het werkte steeds korter. Dit heeft waarschijnlijk te maken met een snel werkend metabolisme.
Dus de stap erna was 10mg ritalin aan het einde van de middag, dat was niet genoeg dus door naar 20mg ritalin. Op zich werkte dat heel goed, ware het niet dat de rebound in de avond niet meer te doen was.
Weer in overleg en gekozen voor de twee keer 36mg concerta, om 7.00 uur en om 11.00 de tweede. Dat werkt dus ook niet goed, eigenlijk is 54mg concerta de juiste dosering, maar dat werkt niet lang genoeg.
Dus willen we (in overleg met artsen thuisbegeleiding) starten met ritalin en de concerta 36mg later op de dag, zodat we geen heftige rebound krijgen. Mocht dan blijken dat de 36mg niet genoeg is dan kunnen we nog naar de 54mg concerta.
Kan je het nog volgen? We hebben het nu wel over een tijdsbestek van bijna anderhalf jaar hoor, dus niet over één nacht ijs.
Maar het is wel lastig en alle artsen,(huisarts,kinderarts en psychiater) zeggen dat we zelf naar de juiste weg moeten zoeken.
25-06-2009 om 00:20
Yups
Erg hé, dat er niet gewoon een dosering bekend is die voor iedereen met een bepaald gewicht en/of leeftijd hetzelfde is.
Maar zowel de Ritalin als de Concerta zijn te snel uitgewerkt ? Heb je dan al gedacht aan Medikinet CR of Equisym ? Zit tussen ritalin en Concerta in qua werkzame tijd en is redelijk secuur te doseren. Dus bv 3 x om de 6 uur Medikinet 30 ?
Heeft de voordelen van ritalin dat het heel snel werkt, maar ook de voordelen van Concerta dat de rebound minder is.
Helaas was Medikinet bij ons niet logistiek haalbaar
Jakiro