Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
16-11-2009 om 15:39
Mijn zoontje van 8 (ADHD) krijgt nu sinds een maand Concerta 18mg nadat hij daarvoor 2 x 5mg Ritalin slikte. Hiervan had hij veel last van misselijkheid en verminderde eetlust. Met de Concerta heeft hij daar gelukkig veel minder last van maar nu klaagt hij 's avonds over hartkloppingen. In de bijsluiter staat hier wel iets over vermeld als zeldzame bijwerking maar herkent iemand dit? Verder heb ik het idee dat de Concerta toch minder goed werkt als het gaat om concentratie; hij lijkt veel vergeetachtiger. Binnenkort hebben we weer een afspraak met de kinderpsychiater om de boel te evalueren; als ook de Concerta niet goed zou aanslaan zou Strattera nog een laatste mogelijkheid zijn. Heeft iemand daar ervaring mee?
16-11-2009 om 17:09
Hartkloppingen
Och jee. Ik heb maar even de kinderpsychiater gebeld; over 2 weken hebben we een afspraak en dan checkt ze zoonlief zijn bloeddruk en maakt wellicht een hartfilmpje. Zij bevestigde ook dat hartkloppingen kunnen voorkomen bij het gebruik van Concerta; toch vond ze het vreemd dat het niet optrad bij de Ritalin. Afijn, we wachten maar af...