Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Jessy69

Jessy69

08-09-2009 om 19:34

Medicijnvraag [ASS, Prozac]

Hier iemand toevallig ervaring met het geven van een lage dosering Prozac bij kinderen?

Wij zijn met mijn zoon (11, syndroom van Asperger) het medicijntraject ingegaan. We hebben nog niks besloten maar 1 voorstel is om zoon eventueel een lage dosering Prozac te geven.

Ik zou graag ervaringen willen weten hiermee.

Jessy

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Waarom?

waarom wordt geadviseerd prozac te beginnen?

Jessy69

Jessy69

09-09-2009 om 09:23

Waarom

Omdat de onrust van zoon vermoedelijk voortkomt uit zijn vele angsten, onzekerheden, laag zelfbeeld, soms depressiviteit.

dat is nog even de zoektocht waar we inzitten. Komt zijn onrust, hyperactiviteit, concentratiegebrek etc voort uit het feit dat hij naast Asperger ook adhd kenmerken heeft óf komt alles voort uit angst, onzekerheid en depressiviteit (bij overgangen snel overzicht kwijt, er wordt meer zelfstandigheid geeist op school wat hij niet aankan etc). Door observatie de komende weken hopen we wat duidelijkheid te krijgen over waar zijn gedrag vandaan komt.

Maar voordat we een beslissing nemen vind ik het wel fijn om wat ervaringen te horen hierover.

Tineke

Tineke

09-09-2009 om 10:33

Geen kind

Geen ervaring met kind, maar met mezelf. Ik vond het een heftig middel, door de heftige bijwerkingen. Omdat ik zelf gevoeld heb wat het doet, zou ik het mijn kind nooit geven.
De eerste weken voelde ik me ziek, en alsof mijn hersens werden omgedraaid. Dat werd natuurlijk wel beter, maar sufheid, duizeligheid, trillen bleven. Ik gebruikte een halve tablet, dus 10 mg, ik dacht dat dat ook vrij laag was. Na drie maanden ben ik gestopt, omdat ik me ellendiger voelde met medicatie dan zonder.
Waarom moet jouw kind op school zelfstandiger zijn? dat past waarschijnlijk helemaal niet bij zijn ontwikkeling. Valt daar niet over te praten? Een blind kind zeg je met 11 jaar toch ook niet dat het nu maar beter moet uitkijken? Ik kan me voorstellen dat het een grote impact op hem heeft, met veel negatieve gevolgen.

Jessy69

Jessy69

09-09-2009 om 11:18

Zelfstandigheid

Dat is ook een punt die ik moet gaan aankaarten. Ze hebben nu een project op school waarbij ze 1 boek helemaal moeten uitlezen (Kruimeltje). Iets wat alle stress bij zoon oplevert is boeken lezen. Hij haat lezen omdat hij de verhalen vaak niet begrijpt en dus hulp nodig heeft daarin. Nu moet hij thuis lezen en elke dag dat boek meenemen naar school (mmmm vanmorgen dus wederom vergeten.....) en dan moet er nog een project mee gedaan worden. Dat project snapt hij voor geen meter.

Maar goed, daar moet ik dus met school mee aan de slag.

Jessy69

Jessy69

09-09-2009 om 11:19

en bedankt voor het opschrijven van je eigen ervaring! Heftig medicijn dus idd.

Prozac in jonge kinderen

is ok, maar alleen als je een heel goede indicatie hebt - die mi alleen door een kinderpsychiater gesteld mag worden.
het lijkt me inderdaad beter als er eerst op school gekeken wordt wat er aangepast kan worden aan jouw kind. hallo zeg, we praten nog wel altijd over een ontwikkelingsstoornis hoor! dus kun je niet verwachten dat een kind met een ontwikkelingsstoornis aan het gemiddelde nivo voldoet.
gauw met school praten dus!
succes!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.