fladderbeestje
22-02-2010 om 15:19
Met de verkiezingen voor de deur...[Welke partij is echt goed begaan met zorgenkinderen?]
Dit geldt vooral voor de landelijke verkiezingen.
Welke partij is echt goed begaan met zorgenkinderen? En dan niet alleen met holle zinnen en paaipraat, maar écht concreet?
Ik heb echt geen tijd om alle stemwijzers en partijprogramma's door te nemen, maar ben toch benieuwd...
Ik schat de SP heel hoog in en ben zwaar teleurgesteld in het aan ouderrazzia grenzende beleid van de CU met hun dossiers en screenings.
En jullie?

mirreke
22-02-2010 om 16:23
Eigenlijk dezelfde vraag
als jij.
Ik ga dit vraagstuk zeer zeker een belangrijke/de belangrijkste rol laten spelen in mijn stemkeuze. Daarom is het al wel zeker dat ik op geen christelijke partij of persoon zal stemmen.
Maar welke partij nou echt goed doorheeft welke kant het met de negatieve benadering en vroegsignalering van de huidige overheid lijkt op te gaan...

mirreke
22-02-2010 om 16:24
Bezuinigen
En vergeet niet, er moet ook nog ergens 36 miljard (meen ik) bezuinigd worden...
Zie de ontwikkelingen bij de tog, pgb enz.

Nikus
22-02-2010 om 16:43
Geen enkele partij is begaan met de zorg
Enkel met de zorg voor hun eigen idealen.
Inmiddels ben ik erachter dat idealen gebakken lucht blijken te zijn.

anna van noniemen
22-02-2010 om 19:41
Didi
daarover zegt men dan doodleuk, dat is een ander potje....maar je hebt gelijk, ik snap het soms ook niet (hoewel ik echt wel begaan ben met het lot van deze mensen, begrijp me niet verkeerd.....)
Ik weet het dus ook niet....

Gaia*
22-02-2010 om 20:50
Zelfstandig
Ik heb een paar weken geleden een conferentie voor jeugd in onze gemeente bezocht. Was het vorig jaar nog tijdens die conferentie vooral veel doelen en we gaan dit en we gaan dat... Dit jaar waren ze bij de gemeente (WMO) op het geweldige idee gekomen dat het doel juist moest zijn dat gezinnen zelfstandig moeten worden. Hulp maakt juist afhankelijk. Ik zie al waar het heen gaat. Een mooi excuus hoor om daar weer wat geld op te bezuinigen. Natuurlijk is het beleid voor 'jeugd' heel breed. Maar onder deze vlag hangt ook opvoedkundige hulp en ondersteuning, GGD enzo.
Natuurlijk is zelfstandigheid altijd heel belangrijk. vaak is een zetje dan wel zo nodig. Ik had er een naar gevoel bij.
Ik weet nog lang niet wat te stemmen. Ze roepen allemaal zo'n beetje hetzelfde, maar dan met een andere emotie o.i.d.

mirreke
26-02-2010 om 09:45
Fladderbeestje
Ik ben het helemaal met je eens! Misschien moet het OOL legioen een partij oprichten...! De prioriteiten hier liggen tenminste op het menselijke vlak!

Jakiro
26-02-2010 om 12:48
Plaatselijke partijen
Met de gemeenteraadsverkiezingen is het vaak niet zo moeilijk. De plaatselijke partijen kunnen dit heel hoog in hun vaandel hebben staan.
Zij zijn niet gebonden aan landelijke kabinetsafspraken en hebben dus geen klap te maken met de bezuinigingen die doorgevoerd moeten worden.
Mede doordat ik een kind heb in het zorgencircuit én gemeenteraadslid ben voor een plaatselijke partij, ben ik heel erg gebrand op voorzieningen voor "zorgenkinderen". Ik kan dat ook omdat gedeelte van de AWBZ naar de WMO is overgeheveld, waardoor het ook gedeeltelijk mijn verantwoordelijkheid is.
Dus klop bij een plaatselijke partij aan en vraag ze wat hun ideeën zijn over "zorgenkinderen" en de WMO en je hebt voor gemeenteraadsverkiezingen hoogstwarschijnlijk je partij gevonden.
Jakiro