Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
mamadd

mamadd

09-04-2009 om 23:07

Methylfenidaat en depri

Onze zoon van 8 slikt sinds een paar weken Equasym ivm ADD. In eerste instantie kreeg hij 10 mg, maar omdat dit niet genoeg hielp slikt hij nu 20 mg. We merken een half uur na inname dat hij helderder en meer geconcentreerd is, maar na een uur of drie wordt hij stil, timide en huilerig. Nog twee uur later gaat het duidelijk weer beter. De kinderarts heeft dit nog niet eerder gehoord en raadt ons aan om nog even door te zetten omdat volgens haar dit nog over kan gaan.
Herkent iemand dit en ging dit inderdaad over? Ik heb het zelf erg moeilijk met het feit dat hij die paar uur zo ongelukkig is. Het valt net in de lunchpauze (hij blijft over en speelt na de lunch op het schoolplein). Aan de andere kant gaat het zonder medicatie echt heel slecht op school, hij kan helemaal niet zelfstandig werken. Met de dosis die hij nu krijgt zijn de problemen niet over, maar gaat het wel wat beter.
groeten,
Mamadd

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jakiro

Jakiro

10-04-2009 om 10:29

Overdosering?

Zo'n beetje 3 uur na inname is de waarde in de bloedspiegel het hoogst, dus als hij dan depressieve klachten vertoont, lijkt het mij dat hij overdoseert.
Is het een mogelijkheid om over te stappen naar Concerta 18 ? Dat is een net iets hogere dosering dan de Equasym 10, maar lager dan Equasym 20.
Hierzo laveren wij tussen de medikenet en de concerta om onder- en overdosering te vermijden.
Jakiro

mamadd

mamadd

10-04-2009 om 16:05

Verschil?

Dank je voor je reactie Jakiro. Ik dacht zelf ook aan overdosering, en wilde de dokter dan maar voorstellen korter werkende Ritalin te proberen.
Wat is het verschil tussen Medikinet en Equasym?
mamadd

Juanna

Juanna

10-04-2009 om 18:37

Hier ook

Mijn dochter (ook ADD) had dat ook maar dan met concerta. Wij zijn er mee gestopt omdat ze zich gewoon zo depri voelde en dat woog niet op tegen het beter kunnen concentreren. Nu neemt ze alleen nog 1 pilletje ritalin 10 mg als ze een proefwerk of examen heeft, die werkt 3 uur maar daarna krijgt ze dan wel hoofdpijn. Maar ze kan zich wel beter concentreren in die 3 uur. Methylfenidaat werkt gewoon niet bij iedereen jammergenoeg.

Pippin

Pippin

11-04-2009 om 19:43

Bij ons ook

Onze zoon heeft adhd. De eerste twee maanden dat hij ritalin gebruikte is hij ook erg depri geweest. Volgen zijn psycholoog kwam dit, doordat hij zijn depressieve gevoelens met behulp van zijn adhd de hele tijd kon negeren. Toen hij ritalin gebruikte, lukte dat niet meer.
Na twee maanden ging het beter.
Rot he, om je kind somber en ongelukkig te zien sterkte!
Pippin

Mamadd

Mamadd

11-04-2009 om 22:12

Moeilijk

Als ik nu maar weten dat het over zou gaan zou ik wel doorzetten, maar ik ben bang dat hij erg weinig begrip van zijn klasgenoten kan verwachten als hij steeds huilt. Ik ben zo bang dat er meer kapotgemaakt wordt dan dat er gewonnen wordt. De medicatie helpt wel, maar hij zal nog steeds erg veel begeleiding nodig hebben op school. Misschien lukt het dan ook wel zonder medicatie. Jullie horen, ik ben er nog niet helemaal uit.
groeten,
mamadd

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.