Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Polly Shearman

Polly Shearman

08-06-2010 om 11:23

Mijn klomp is gebroken

oudste zoon volgt al een tijdje sova training op school, onder schooltijd, met klein clubje, gisteren was les 8, waarbij hij bij het huiswerk een situatie moest beschrijven waarbij hij andere kinderen had geiiriteerd met zijn gedrag.

Zoon slikt nu al een aantal weken medicatie: ritalin, om zijn impulzen te onderdrukken.
Door zijn impulzen had hij vaak irritaties en aanvaaringen in de klas met leeftijd genoten, en ook hier thuis met ons.
Na uitgebreide observaties van een orthopedagoog, kwam ze tot de conclusie dat die impulzen hem zo in de weg zitten en tegen werken dat hij daardoor zijn sociale vaardigheden niet eens kan laten zien, terwijl hij die wel heeft, hij werd beschreven als een zeer sociaaalvaardig kind.

Nou zei zoon dus tegen juf: ik heb niemand geiirteerd deze week dus kon opdracht niet maken ( klopt ook!! medicatie werkt geweldig!!) Zegt juf: nou zie je! is die sova training heel goed, dat is dank zij de sova training dat je niemand irriteerd!!
Nee hoor zegt zoon: ik slik nu medicijnen en sindsdien gaat het gewoon heel goed.
NEEEE dat kan niet, zegt juf: die medicijnen zijn alleen voor concentratie problemen, niet voor irritatie problemen. Zoon: jawel hoor, ik heb mijn impulzen nou prima onder controle! juf: dat kan niet.....

zoon kwam beetje giegelend thuis,, die juf snapt er niks van hem mam! het ligt wel aan de medicijnen he!!

ach.. wilde ik gewoon even vertellen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pippin

Pippin

08-06-2010 om 13:21

Enne

Petje af voor je zoon. De mijne was van een dergelijk gesprek zeer boos geworden. Dat onbegrip en onbenul van die leerkracht is tenenkrommend.

Het is waarschijnlijk door de medicatie dat het hem lukt om zo een prachtig staaltje van zelfbeheersing te laten zien! Maar HIJ is wel degene die het doet! Dus dat is enorm knap van hem, vind ik.

billie

billie

09-06-2010 om 09:46

Super knap

Wat heerlijk van je zoon!
Jammer, mijn zoon raakt alleen maar in verwarring dan, en sluit zich af. Terwijl dit soort zaken aan de lopende band gebeuren is mijn ervaring, iedereen wil zijn werk goed doen en daarvoor gewaardeerd worden, het echte resultaat is volledig ondergeschikt. Ik denk dat je er niet *doorheen* gaat komen bij juf.

Guinevere

Guinevere

09-06-2010 om 12:18

Haha, dat vind ik ijzersterk van je zoon! Juf snapt er niets van, misschien moet ze eens wat bijlezen over ritalin.

Dropke

Dropke

09-06-2010 om 23:08

Klomp of naast je schoenen

hahahah, geweldig!! Wat moet jij trots zijn. En je zoon heeft gewoon gelijk, juf is niet heel slim! Ik wilde eigenlijk zeggen een domme doos. Deze discussie met hem aangaan, pfffff. Maar het liet wel een prachtig en sterk staaltje van je zoon zien. Geniet er maar van,

Dropke

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.