Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Becel

Becel

24-02-2009 om 21:27

Moedeloos, machteloos en vooral verdrietig..

Heb hier al veel verteld over puberzoon met ASS.
Vandaag kregen we te horen dat hij ondanks zijn rugzak waarschijnlijk niet kan blijven op de reguliere school waar hij nu opzit. Het gaat totaal niet!
Hij zou beschikken over een hoog IQ maar dat komt er helemaal niet uit. Is van VWO+ naar havo gegaan maar hij loopt nu ook finaal vast. Inzet van rugzak is niet voldoende. Hij heeft veel meer 1 op 1 begeleiding nodig en dat kan school hem, ook met rugzak, helaas niet geven.
En nu? Hij heeft dan wel een cluster-4 indicatie, maar op havo/vwo niveau is daarbinnen bijna niets.
Maar afgezien daarvan, hij heeft het naar zijn zin op deze school. Daar heeft hij zijn vrienden (al ben ik niet altijd even blij met de (vaak toch verkeerde) invloed die deze jongens op hem hebben. Maar hij is er gelukkig, hij heeft het er toch naar zijn zin. Voelt dat hij erbij hoort. Enz.
Ik durf er met hem eigenlijk niet over te beginnen. Zijn wereld zal helemaal instorten. Bah! Waarom kunnen zulke kinderen niet gewoon opgevangen en voldoende begeleid worden op gewone scholen!?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

24-02-2009 om 22:01

Bah, daar word je inderdaad moedeloos van

Bah, da's een naar bericht Becel...Is de beslissing definitief? Zijn er nog andere mogelijkheden te berde gebracht? En waar zou hij dan wél terecht kunnen? Het lijkt me dat de huidige school daar ook in moet adviseren, of zit ik er nu helemaal naast?
En om verder te gaan op je laatste vraag: Waarom zijn er niet gewoon genoeg middelbare goede scholen op niveau voor zulke kinderen?

Becel

Becel

24-02-2009 om 22:16

Guinevere

Nee, de beslissing is nog niet echt helemaal 100% definitief. Maar dan moet het vanaf nu wel beter gaan worden anders wel. Verder wordt hij opnieuw door een orthopedagoog getest om te kijken of hij niet toch overvraagd wordt. De vorige testen waren nl erg grillig (piq heel hoog, viq vele punten lager o.a. en ook zijn schoolresultaten zijn bijzonder grillig van het ene moment een bijna 10 tot een volgend moment een 2,1 bijv.). Gemiddeld iq lag vanwege het erg hoge piq ook nog vrij hoog, meerbegaafd noemden ze dat dan... nou... pfff niet dus! In theorie dus blijkbaar alleen maar. Vreemd toch?
Maar voor ons was het eigenlijk al wel duidelijk. Wij ploeteren zo al 3 jaar door. En als het nu zelfs met rugzak nog niet gaat, én school geeft zelf nu al heel duidelijk aan dat de grens zo goed als bereikt is mits er nog verbetering optreedt..., tja... die verbetering komt er echt niet zomaar in een keer hoor! Lijkt me zeer onwaarschijnlijk...
En waar kan hij dan terecht? Tja, school kwam wel al voorzichtig met een eventueel voorbeeld maar eerlijk gezegd lijkt ons dat niet direct de oplossing. Daaraan zitten ook weer ontzettend veel haken en ogen. Echt serieus is school daar ook nog niet mee bezig geweest, maar dat gaat wel binnen nu en enkele weken gebeuren. Het is ook even afhankelijk van de uitslag van de komende testen natuurlijk. als die lager uitpakken dan tot nu toe wordt het mogelijk toch nog verder afstromen en komt hij binnen VMBO terecht en zijn er meer mogelijkheden dan wanneer hij havo/vwo blijft doen. En dat laatste wil hij zelf toch heel graag blijven doen, ondanks alles...
Dus ja idd, waarom zijn er gewoon niet genoeg middelbare goede scholen op niveau voor zulke kinderen!?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.