Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
anna van noniemen

anna van noniemen

05-12-2011 om 22:44

Morgen, als het nu wel doorgaat, het gesprek over de laatste schorsing....

die van 2 maanden geleden dus.....beetje mosterd na de maaltijd, zo voelt het. Zeker omdat het sinds het gesprek met de amb. begeleider al een stuk beter gaat. Maar goed, het "hoort" er kennelijk bij....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Primavera

Primavera

06-12-2011 om 09:44

Oh "hoort" dat zo? Loop je dan niet de kans dat alles wat je nu met veel moeite je met veel moeite voor elkaar gekregen hebt in één klap weer wordt weggevaagd? Realiseren ze zich dat het voor je zoon zou voelen als dat het zijn inzet toch niet uitmaakt, aangezien hij zowiezo afgestraft schijnt te moeten worden?
Ik heb ooit eens een verhaal over kindermishandeling gelezen, waarbij de vader nooit gelijk strafte, maar alle dingen die zijn kinderen fout deden onthield. Vervolgens deelde hij dan plotseling onverwachts straf uit, ook als de kinderen zich op dat moment goed gedroegen, want die-straf-hadden-ze-nog-te-goed. Gevolg was dat de kinderen zeer onzeker en angstig werden, nooit wisten wat ze aan hun vader hadden en het opvoedelement van straffen totaal verloren ging, omdat het niet meer direkt aan het ongewenste gedrag van de kinderen zelf gekoppeld was.
Wat de school van jouw zoon doet voelt een beetje hetzelfde en ik denk dat deze houding van school de boel meer kwaad dan goed zal doen. Het is niet echt costructief zou ik maar zeggen. Ik hoop dat het je zoon lukt om wijzer dan school te zijn, al vind ik dat wel erg veel gevraagd. Sterkte
Groeten Primavera

anna van noniemen

anna van noniemen

06-12-2011 om 11:19

Primavera, inderdaad

en gelukkig was school zo wijs om zoon er niet bij te halen. Het was ook een beetje een vaag gesprek eigenlijk, want ja, er is inmiddels 2 maanden verstreken waarin we toch goede vorderingen gemaakt hebben. Welke ik overigens nog wel heb benoemd, want vorige week, toen hij Zwarte Piet ging spelen, natuurlijk bij uitstek een gelegenheid van stress en dus mogelijke uitbarstingen, is er helemaal niks voorgevallen! En dat wilde ik dan toch wel even benoemen.

Op mijn verzoek zat ook het sectorhoofd erbij en ik merkte dat de zorgcoordinator daardoor een stuk milder was. Dat had ik dus goed aangevoeld, zonder haar is hij een stuk onsympathieker naar ouders toe. Mijn intuitie op dat gebied heeft mij niet in de steek gelaten. Ok, zij staat natuurlijk achter haar team, en dat snap ik ook, maar ik heb nogmaals benadrukt niet per definitie tegenover de school te willen staan, dat niemand daarbij gebaat is en zoon zeker niet, en dat wij altijd bereid zijn tot meedenken.

Dat nog even benadrukt en benoemd en toen was het gesprek al weer voorbij. Zoon weet wel dat het gesprek voor vandaag gepland stond, maar dat is alles.

En verder nog heel even gehad over het wat uitdagender werk, dat zoon echt bezig gehouden moet worden enz. En ook nog even gehad over welke keuze hij eventueel zou kunnen maken, na dit jaar. Techniek of administratie staat op zijn lijst en we moeten even kijken welke van de 2.
Overigens benoemde de zorgcoordinator dat er op dit moment sowieso geen sprake is van op zoek moeten naar een andere school....

Karmijn

Karmijn

06-12-2011 om 13:21

Nou ja,

In ieder geval is de druk weer wat van de ketel, volgens mij. Wat een spanning toch elke keer weer. Ik hoop dat ze je zoon toch steeds beter leren kennen.

anna van noniemen

anna van noniemen

06-12-2011 om 16:46

Dat gelukkig wel ja

en ik hoop gewoon dat we de rest van het jaar zo uitkabbelen en hij naar de 3e kan. Vermoedelijk krijgt hij het daar vanzelf al drukker, aangezien hij dan echt een bepaalde richting in slaat. En, als hij inderdaad de techniek kant in gaat, krijgt hij met meer mannen als docent te maken, wat hem denk ik wel ten goede komt. Ook denk ik dat hij daar intellectueel ook wel meer geprikkeld gaat worden, dus minder "gelegenheid" om te vervelen en dus door het lint te gaan.

Marjolein

Marjolein

07-12-2011 om 07:56

Anna,

Anna,
Toch fijn dat het gesprek door is gegaan. Het zet de verhoudingen even goed neer. Die zijn op dit moment goed, en de zorgcoordinator moest zich wel gedragen met het sectorhoofd erbij. Die heeft nog extra benadrukt dat er geen sprake is van het zoeken naar een andere school.
Even over de keuze tussen administratie en techniek. Uiteraard ken ik je kind niet en natuurlijk moet je kijken wat bij hem past.
Maar als het je kind om het even is, zou ik gaan voor de techniek. Er is heel veel behoefte aan jongeren in de techniek. Maar natuurlijk moet het wel bij je kind passen.

anna van noniemen

anna van noniemen

07-12-2011 om 10:42

Marjolein, klopt

ik weet dat daarin inderdaad veel werk te vinden is, en altijd ook wel te vinden zal zijn. Op zich denk ik dat electro- en/of metaaltechniek wel bij zoon zal passen, hij is wel een knutselaar hahahahaha. Houtbewerking ligt wat moeilijker, maar dat heeft hij maar een gedeelte van het jaar heb ik begrepen.

Tijdens de voorlichtingsavond hebben wij uitleg over de diverse clusters gehad. Bij administratie werd meteen duidelijk gemaakt dat het wel erg veel zitwerk is. En dat moet je liggen. Zoon is met zijn ADHD niet echt een zitter. Wel is het veel met de computer, en dat ligt hem ook wel. Dus het is even lastig. Ze hebben nu een aantal weken een paar uur in de verschillende clusters lessen gevolgd, nu de administratie. Na volgende week is dat klaar en gaan ze langzaam aan richting het kiezen inderdaad. Ik ben benieuwd wat hij er zelf van vindt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.