Polly Shearman
08-10-2009 om 13:25
Morgen intake bij ggz
Morgen hebben we met oudste zoon een intake bij de GGZ. Kan iemand mij vertellen wat we kunnen verachten. In de brief stond dat ze met zoon wat testjes zouden doen. Iemand enig idee wat voor soort testen? om hem voor te bereiden.
We hebben uitgebreide vragenlijsten in moeten vullen en die hebben ze al, word daar nog verder op door gegaan?
Krijgen wij ook de kans om gewoon onze zorgvraag daar neer te leggen?
Groet, Polly

pompiedom
08-10-2009 om 20:16
Mijn ervaring
hoi,
Dus jullie hebben een intake en dezelfde dag testjes ?
Bij ons ging het zo dat we als ouders eerst een intake hadden, dus dat wij als ouders als aanvulling op de vragenlijsten nog meer informatie konden geven. daar vroegen ze ook om. Een andere ochtend was voor onze zoon alleen, (het vermoeden bij hem was pdd-nos) dus hij werd bekeken op zijn spelgedrag, een gesprekje over wie hij is en hoe oud en waar hij woont etc.
Een andere ochtend was voor de 'echte' testjes; iq test, ( hangt van de leefdtijd van je zoon af welke variant) een ToM test, die test het vermogen van het kind om een situatie in andermans perspectief te zien (vnl voor autistische kinderen; bv je ziet 2 poesjes, poesje 1 gaat weg, poesje 2 verstopt het speeltje, poesje 1 komt terug, vraag aan kind; weet poesje 1 waar het speeltje is ? antwoord van een niet autistisch kind: nee, kinderen vanaf 4 jaar moeten dit kunnen.Een platen-test (geloof dat het een CAT test heet) kind krijgt plaatjes te zien en moet zelf vertellen wat er op het plaatje gebeurd, dit om te testen welke thema's er bij een kind
spelen.
Dan een speeluurtje, om te zien of het kind contact maakt en hoe hij dat doet.
En dan nog een ochtend bij de psychiater, wat daar gebeurde is mij niet bekend
Kortom voor een diagnose ben je minimaal 5 dagdelen kwijt voor al dat getest en de gesprekken. en dan nog een paar weken wachten...
Hoop dat je hier wat aan hebt !

Polly Shearman
08-10-2009 om 21:50
Zoon is 10
we kregen een brief waarin stond dat de intake 2,5 uur zou duren en zou bestaan uit gesprekken, samen en apart, en dat zoonlief wat testjes zou moeten doen.
Ik hoop dat het door kan gaan, want middelste zoon is al ziek en oudste begint nu ook koud te krijgen, hoofdpijn te hebben ....
hopelijk heeft hij morgen geen koorts...
groet,polly

pompiedom
14-10-2009 om 21:27
En hoe ging het?
hai polly,
ben wel benieuwd hoe het allemaal is gegaan en of het is doorgegaan.
laat van je horen !