Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Petra-

Petra-

01-02-2009 om 13:27

Na dagbehandeling

Bijna is het zover, dan stopt de dgabehandeling van onze jongste, het was heftig, intensief en zwaar. Maar het heeft ook heel veel goeds opgeleverd! Maar ja nu moeten we ook weer verder, hele dagen naar school, zou ze zich daar niet gaan vervelen en hoe houden we het vol om het zo goed te houden als het nu is?

Ik ben blij dat we er goed uit zijn gekomen, maar ook weer bang voor de toekomst. Het gevecht met de instanties is alweer begonnen, vechten om indicatie voor een rugzak, vechten voor een indicatie voor de AWBZ zorg. Instantie's die maar naar elkaar blijven wijzen dat zij het op moeten lossen, maar niemand die uiteindelijk wat doet. Zo weinig begrip.

Hebben jullie ervaringen met het stukje na dagbehandeling?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Petra-

Petra-

01-02-2009 om 22:31

Fladder

Gelukkig bijven de ouderbegeleiding gesprekken nog wel even doorgaan. Verder schijnt niet één instantie te weten wat ze moeten met een meisje met zowel somatische als psychische problemen . Maar goed, we geven niet op, hoop dat ze nu wel eindelijk met de her-indicatie op de proppen komen, 17 oktober aangevraagd en nog steeds geen indicatie. En het CIZ en BJZ maar naar elkaar wijzen!

Mari

Mari

01-02-2009 om 23:32

Petra

Geen ervaring, maar wel herkenning! Ik heb somatische klachten, de kinderen psychisch. Maar bij aanvragen voor zowel mij als de kinderen verwijzen CIZ en BJZ naar elkaar. Het hokjes mentaliteit is zeer frustrerend en tot nu toe heb ik er geen oplossing voor kunnen vinden.De ideale situatie zou zijn één instantie die het gehele plaatje kan overzien. Lijkt mij voor jullie ook de oplossing. Maar dromen zijn bedrog.....
Sucess met alles!!

Petra-

Petra-

03-02-2009 om 14:35

Zucht

soms word ik er zo moe van. Nu willen ze weer een update onderzoeksverslag, alsof ADHD-ODD overgaat........

anna van noniemen

anna van noniemen

03-02-2009 om 14:40

Bah

wat vervelend zeg....ik moet zeggen, hier is alles na de dagbehandeling vanzelf gegaan, misschien omdat zoon alleen de psychische kant heeft, en de school en dagbehandeling waar hij zat meteen kon doorverwijzen naar een andere cluster 4 school, dus het "rugzakje" was al geregeld voor hem zeg maar....Verder gingen wij keurig terug naar de verwijzer voor de verdere gesprekken e.d. en de medicatie gaat nog via kinderpsych, maar die had het er al over om misschien, als zoon zo stabiel blijft, de controle naar de HA over de dragen, omdat dat minder belastend voor zoon is....

jammer dat je nu weer je energie in dit soort toestanden moet gaan steken.....

Petra-

Petra-

04-02-2009 om 21:26

Rechtsbijstand inschakelen

anaf 17 oktober zijn we al aan het vechten voor een her-indicatie voor AWBZ zorg voor onze dochter. Nu hebben we inmiddels bezwaar gemaakt en zegt het CIZ 'gewoon' "je moet bij jeugdzorg zijn". Kortom, een kastje muur verhaal. Ik kan nu 16 februari bij Jeugdzorg komen voor een afspraak, maar heeft het zin om de rechtsbijstand in te schakelen?
Zijn er hier mensen met ervaring?

Petra-

Petra-

13-02-2009 om 13:05

Dagbehandeling afgesloten

gistermiddag en ik was trots op mijn meisje! Haar mentor heeft zo'n mooie brief aan haar geschreven!

Maandag heb ik een afspraak met Jeugdzorg, ondertussen is mijn bezwaar aan het CIZ gegrond verklaard, maar ja daar heb ik dus helemaal niets aan. De enige hoop die ik heb is dat Jeugdzorg heel snel met een indicatie komt en we over de financiële kant geen zorgen hoeven te hebben.

Voor nu gaan we verder, 1x in de twee weken begeleiding thuis en ik hoop met heel mijn hart dat mijn meisje het zo goed blijft doen!

Peper

Peper

13-02-2009 om 20:47

Gegrond?

Hoi Petra,
Waar heb je precies bezwaar tegen gemaakt en wat is er gegrond verklaard?
Ik herken de problemen waarbij het CIZ geen indicatie afgeeft omdat het om een jongere gaat (dus wijzen ze naar BJZ), terwijl het gaat om het effect op het 'systeem'; het gezin.
Streef je naar een indicatie voor begeleiding?
Groetjes, Peper

Petra-

Petra-

13-02-2009 om 21:52

Peper

Ik had bezwaar gemaakt tegen het feit dat ze zich niet aan de termijn van 6 weken hebben gehouden, de herindicatie is half oktober aangevraagd en uiteindeijk hebben ze 4 februari gemeld dat ze geen indicatie gaan geven omdat de grondslag psycisch is en niet somatisch. Terwijl de afgelopen drie jaar de indicatie wel is afgegeven door het CIZ.
HEt gaat om een indicatie, verblijf, verzorging, verpleging en begeleiding met vervoer. Maar goed, maandag maar zien wat jeugdzorg zegt.

Petra-

Petra-

16-02-2009 om 22:57

Zucht

Vandaag bij BJZ geweest, daar kreeg ik te horen dat BJZ i.p. geen indicatie afgeeft voor verzorging en verpleging als dit samenhangt met de somatische problematiek.... Maar twee indicatie's naast elkaar kan ook niet. Vanmiddag MEE gebeld, hoop dat ze me morgen terugbellen. Heb donderdag weer een afspraak bij BJZ.

Wordt vervolgd....

anna van noniemen

anna van noniemen

17-02-2009 om 22:12

Zucht...

inderdaad....succes en sterkte!

Petra-

Petra-

18-02-2009 om 20:49

Vandaag

telefonisch contact gehad met MEE en BJZ. Er is wel een mogelijkheid om via BJZ verpleging en verzorging geïndiceerd te krijgen. Maar krom is het allemaal wel, voor dezeindicatie is het psychische nu opeens na twee jaar de grondslag, terweijl voor de herindicatie op school we gaan switchen naar het somatische gedeelte. Schiet mij maar lek, ik begrijp het niet. Wil het ook niet meer begrijpen, wil dat de indicatie morgen rondkomt en wij plannen kunnen gaan maken voor het vervolgtraject.
Grote zucht....

Petra-

Petra-

20-02-2009 om 10:24

Het lijkt

goed te gaan komen, maar ja dat heb ik al een keer eerder gedacht de afgelopen maanden. Nu eerst zien, dan geloven! Maar ik heb weer hoop!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.