Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
anita

anita

11-01-2010 om 16:00

Nieuwe indicatie

Ik heb mijn nieuwe indicatie binnen oef wat valt dat tegen zeg vorig jaar had ik eindelijk een jaar dat ik dacht oke met deze indicatie is het mogelijk om alles rond te breienen nu pakken ze de helft weer af.

Mijn zoon (adhd pdd-nos Lvg en vermoedens odd)van 8 jaar had een indicatie van 4 uren ondersteunende begeleiding, 1 etmaal logeren en klasse 3 begeleiding in dagdelen.
Nu met de nieuwe indicatie krijgt hij alleen nog maar 1 etmaal logeren en klasse 1 begeleiding in dagdelen ik ben niet akkoord gegaan en werd gebeld nu schijnt het zo te zijn dat ze nog willen proberen klasse 2 dagdelen voor mij te regelen maar als ik echt graag de klasse 3 wil hebben ik verder alles moet laten vallen.

Nu is mijn vraag is iedereen zoveel gekort op het pgb ???? want ze zeiden dat er nu voor elk kind nog maar een x bedrag is.
Mijn vraag of er nu voor elke diagnose hetzelfde bedrag staat werd genegeerd.

Ik hoop dat mijn verhaal niet warrig is.
Alvast bedankt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ishtar

ishtar

11-01-2010 om 16:14

Onze indicatie

van mei 2009 is maar klasse 1 begeleiding in dagdelen plus vervoer en klasse 1 persoonlijke verzorging.
Kind van 10 met pdd-nos en lvg.
Ik had ook tijdelijk verblijf 1 etmaal gevraagd, maar niet gekregen want: eerst dit, en als we dan nog zo overbelast waren bij de nieuwe indicatie dan kregen we misschien misschien een etmaal logeren erbij (of ipv een ander deel)

Astrid

Astrid

11-01-2010 om 17:00

Juist meer!

Hier deze maand nieuwe indicatie ingegaan voor zoon (11) met Asperger. Zoon zit op gewoon regulier onderwijs.

Ik was ook bang dat wij enorm gekort zouden worden. We hadden nl. een vrij groot PGB (al voor het 3e jaar). Er was vorig jaar, bij de vorige indicatie, gezegd dat dat de laatste keer zou zijn. Niets is minder waar, we hebben zelfs meer gehad. Jeugdzorg was erg meelevend. Super! Wel is het aantal uren begeleiding een klasse verminderd, maar bij logeren zit nu ook een stukje begeleiding (hoe ik dat precies moet zien weet ik niet). Totale geld bedrag is hierdoor hoger. Wel stelt Jeugdzorg een aantal eisen die we binnen een jaar gerealiseerd moeten hebben.

Zoon heeft nu logeren 2 etmalen + groepsbegeleiding en een vrij hoge klasse uren begeleiding. Super dat we alles kunnen doen wat we willen. Wel hard nodig hier trouwens.

Ik heb wel medelijden met jullie. Het verschil met ons is echt enorm.

Tineke

Tineke

11-01-2010 om 18:55

Juist meer

Vanwege wat complicaties binnen ons gezin is het PGB voor mijn zoon met autisme meer geworden. Ik ben er ontzettend blij mee. Wel is de indicatie nu voor 18 mnd afgegeven, daarvoor steeds voor twee jaar.
Volgens mij is er geen vast bedrag per diagnose, er wordt goed naar het individuele kind en de belastbaarheid van het gezin gekeken (althans, in onze regio). Maar dat gebeurt wel met standaardvragenlijsten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.