Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
koentje

koentje

31-07-2010 om 11:25

Nieuwe tic

zoon heeft volgens mij een nieuwe tic: hij loopt constant een kort fluitje. Hij is zich er wel van bewust, soms, ik weet het niet precies... Maar hij doet het zoveel dat het soms echt niet meer lukt er mee op te houden.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

@ koentje

'hij loopt constant een kort fluitje' Wat bedoel je precies? En heeft je zoon het syndroom van Gilles de la Tourette?

"nieuwe tic"

Is deze "fluit" tic er extra bijgekomen of is dit tic nummer zoveel?
Hier heeft zoon ook altijd wel een voorbijgaande tic en al snel volgt er weer een nieuwe.Sommige kan ik redelijk negeren en andere tics zijn ook irritant voor de omgeving. Gelukkig gaan ze altijd weer over....Eigenlijk werkt negeren van de tics het beste maat soms zijn de tics zo hardnekkig en irritant dan schiet ik wel eens uit mijn slof."Stop ermee, NU, ik word er gek van."
Geen diagnose en geen medicijnen hier overigens. Bepaalde medicijnen kunnen tics verergeren. De tics zijn gewoon stresstics, ontlading van spanningen. Nagelbijten is ook zo`n tic. Eigenlijk hebben veel mensen tics, kijk maar eens om je heen. Nagelbijten, tikken op tafel met de vingers, wiebelen met een voet, neus ophalen, hoestje,aan haar friemelen, enz.

koentje

koentje

31-07-2010 om 17:19

Ja ,sorry

hij loopt rond, tijdens spelen of wat ook, en fluit daarbij telkens. Schrijffoutje, wilde te snel.
Het is nogal irritant. Als we er iets van zeggen houdt hij even op, 'oh,ja' en even later doet ie het weer. Kent iemand dit als tic?
Nee, hij heeft geen gilles de la tourette, wel adhd en pdd. Hij heeft wel meer tic's; in het verleden en heden. dit lijkt er ook op. Vooral doordat hij het niet express lijkt te doen.

Fluittic

Mijn zoon (die overigens wel Tourette heeft) heeft nooit een fluittic gehad. Wel kuchen, knipperen met zijn ogen, onophoudelijk op de grond spugen (gelukkig alleen buiten, , met zijn hoofd schudden en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Volgens mij heeft het weinig zin om je zoon te verbieden te fluiten; het gaat waarschijnlijk ongemerkt bij hem. Negeren is beter maar wel moeilijker! Zeker als het om een irritant geluid gaat.

Ik wens je veel sterkte, en geduld.

Heirthe

Heirthe

01-08-2010 om 23:32

Negeren

dat doen wij ook met de tics van zoonlief. En onze zoon scheldt dus en toch negeren we het (meestal).
Het is moeilijk maar het moet, ze kunnen er tenslotte niks aan doen en als je het verbied wordt de tic alleen maar erger.
Ook hierbij trek ik me inmiddels niks meer van een ander aan

koentje

koentje

02-08-2010 om 14:02

Maar...

hoe moet dat straks op school als hij het fluiten echt niet kan laten...
Ik voorzie een probleem!

School

Ook op de school van mijn zoon werd er goed omgegaan met het gegeven dat hij Tourette had. Toen de diagnose nog niet was gesteld, heb ik regelmatig gevraagd of hij kon ophouden met geluiden maken. Iets waar ik me later behoorlijk schuldig over heb gevoeld, hij kon er immers niets aan doen! 'Na de diagnose' heb ik mijn zoon er ook nooit meer mee lastiggevallen.

Heirthe

Heirthe

02-08-2010 om 22:28

School

moet er maar rekening mee houden vind ik, je zoon doet het toch niet expres? En een klassevoorlichting waarom je zoon dit doet lijkt me ook niet verkeerd.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.