Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
08-07-2011 om 12:12
Mijn zoon (13 jaar ADHD/NLD en bekend met tic's) heeft een nieuwe tic: hij draait en wrijft aan een bepaald haarplukje. Nu vraag ik me af:
ALaat ik dit gaan. Met het gevaar dat hij deze gewoonte uitbreid en misschien zelfs trichotillomanie ontwikkelt?(eerder al had hij de gewoonte schaamhaartjes uit te trekken)
Knip ik zijn haar zo kort dat het niet meer kan; wat enige overtuigingskracht gaat kosten of zelfs chantage.
Ga ik proberen het te verbieden... wat bij overige tic's ook nooit geholpen heeft?
Of heeft er iemand anders een nog beter idee?
09-07-2011 om 15:16
Moeilijk
Koentje, kan je helaas geen advies geven.
Heb je al eens gezocht naar (ouder)platforms over tics en adviezen daarin? ik zou niet iets gaan doen wat niet werkt.. of misschien moet je iets in de plaats geven van die tic (ombuigen) ipv verbieden.
Het lijkt me heel er lastig en moeilijk om aan te zien.
Helaas weinig tot geen ervaring met tics hier .
10-07-2011 om 13:14
Kun je..
er een flinke lik gel in doen, dan kan hij die eruit pulken? doet zoon hier ook graag. Hoe harder de gel hoe langer t duurt
Hoe het verder zit met eruit trekken weet ikniet, zoon, haalt alleen zijn gel eruit in de klas.
12-07-2011 om 14:44
Nee hoor,
gel helpt niet...
Hij zit net zo lang te draaien tot het een soort dreadlockje wordt☺