Maud
19-05-2009 om 16:52
O heerlijk wat herkenbaar
Op vakantie hebben wij een gezin leren kennen. Hun dochter en de onze konden/kunnen het prima met elkaar vinden. Ik heb er bijna met open mond naar zitten kijken/luisteren. Onze pddnosser en hun asperger. Het was voor de eerste keer dat wij een ander kind met autisme zo meemaakten. Herkenbaar gedrag en vooral hoe de ouders op het kind reageerden, o het was bijna verrukkelijk.
Zo gingen ze samen douchen, in één douchehokje dus.

Sasvangent
20-05-2009 om 10:34
Fijn
Wat zal dat inderdaad mooi en leuk zijn om zien. Ik gun mijn zoon van 7 ook zo'n vriendje.

Stelle
20-05-2009 om 17:51
Ja!
Soort zoekt toch soort he . Zoonlief hier kan vaak ook beter opschieten met 'ingewikkeld' aspergerzusje van een vriendje van hem, dan met vriendje zelf...
Sasvangent, je woont ook in Belgie toch? Durf je een poging aan met mijn ook bijna 7-jarige?

Guinevere
20-05-2009 om 19:49
Niet
Ik kan me jullie feest der herkenning levendig voorstellen. Maar ik moet er zelf niet aan denken bij onze zoon, daar nog een andere ADHD-er naast te zetten! Eén keer gestuiter kan ik nog wel hebben, maar om daar nog zo'n stuiterbal naast te zetten....dat wordt mij iets te heftig vrees ik, dat gaat elkaar versterken.

Jakiro
20-05-2009 om 22:44
Guinevere
Ik ben vorige week op stap geweest met 4 stuiterballen.
Ze doven elkaar uit !!!!!
Jakiro

Guinevere
21-05-2009 om 10:29
Jakiro
Doven elkaar uit of putten elkaar uit???
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nooit heb geprobeerd, 2 ADHD-ers bij elkaar. Mijn zoontje zegt wel bij sommige kinderen (gewone): "die is zóó druk, daar wil ik niet mee spelen!".

Sasvangent
26-05-2009 om 16:25
Stelle
Een paar daagjes niet op het forum gekeken -hopelijk zie je mijn berichtje nog.
Ik woon inderdaad in Belgie maar niet rond Gent (mocht je dat ongewild vermoeden .
Waar woon jij ergens?
Ik begrijp goed dat je zoon ASS heeft?

Stelle
29-05-2009 om 10:34
@ sasvangent
Ha, ook een late reactie van mij, ben ook niet zo'n actief forummer. Lees veel, reageer weinig. Ik had je idd, op basis van je nick, omgeving Gent toebedeeld Wij zitten zelf in 1000, lekker centraal dus.
Ik ben er nog niet helemaal uit, qua diagnose. Zoon zweeft ergens tussen pdd-nos, asperger, nld en ad(h)d in. Soms vind ik hem een schoolvoorbeeld van asperger, andere keren denk ik dat het een doodnormaal kind is met een stevig concentratieprobleem. Lastig hoor, er is ook zoveel overlap tussen al die dingen. Hij is wel getest, maar de testers gaven ook al aan niet zeker te zijn, al mocht hij zo het etiketje 'asperger' krijgen. Maar ik heb liever een kloppende diagnose dan een slag in de lucht om maar die GON-begeleiding te krijgen.
Enfin, twijfeldetwijfel dus. Hoe zit dat bij jou?

Sasvangent
29-05-2009 om 14:54
Diagnose (o.t. beginpost)
Mijn zoon heeft gewoon diagnose 'ASS' en ook wat 'ADD'. ASS is de enige diagnose die ze in 'ons' centrum geven, daar geven ze bv. geen asperger diagnose. Ik weet ook niet hoe asperger zich uit bij een dergelijk jong kind? Spreekt je zoon dan (soms) erg formeel (dat staat mij toch voor bij asperger).
Jij schrijft "Hij is wel getest, maar de testers gaven ook al aan niet zeker te zijn, al mocht hij zo het etiketje \'asperger\' krijgen". Is je zoon dan in verder onderzoek?
Je vermeldt ook concentratieproblemen. Hier had zoon (2e leerjaar) gisteren reeks toetsen mee, allemaal goed behalve 1. Eerste 6 antwoorden foutloos, laatste 4 allemaal fout, alhoewel net hetzelfde. Commentaar juf was in de trend van 'ook al heb je even geen zin of interesse meer, we zetten toch door'. Ik ken het probleem helaas ook.
Volgend jaar krijgt zoon voor het eerst GON-begeleiding. Ik hoop dat hij daardoor niet teveel zal opvallen binnen de klas. Af te wachten dus.
Gezien jij in '1000' ergens woont, wonen wij waarschijnlijk dichter dan Gent.

Stelle
02-06-2009 om 10:39
Sasvangent
Als je wilt, kun je mijn mailadres krijgen via Ouders Online. Heb nog stapels vragen (en antwoorden ) maar we beginnen, vrees ik, wat erg aan draadjesvervuiling te doen.
Groet!

Sasvangent
04-06-2009 om 13:06
Stelle
ik ga je email adres opvragen bij beheerder. Als het lukt, stuur ik je een dezer dagen een privé-mailtje.
Tot schrijfs.

Genista
05-06-2009 om 12:33
Stelle en sasvangent (ot)
Als je wat sneller wilt met die e-mailadressen, maak dan gewoon even een live- of yahoo-adres aan, zet dat hierneer, maak contact met je echte mailadressen en gooi het tijdelijke weer weg. Forumbeheer heeft het al zo druk

Sasvangent
10-06-2009 om 10:15
Stelle: mailadres
Stelle: Je kan je mij een bericht /je mailadres sturen naar:
[email protected] , van daaruit kunnen we dan verder mailen.
tot schrijfs.