Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
21-03-2011 om 21:12
Op de school van mijn jongste willen ze graag dat wij (of hun) onze zoon van 11 laten onderzoeken.
Zijn gedrag om er achter te komen waarom hij doet zoals hij doet.
Het is een lief kereltje maar met een eigen wil straf helpt niet hij wil graag goed doen maar op 1 of andere manier lukt het hem niet. Zoals fietsen met de hele groep naar gym als resultaat hij mag niet meer mee (een voorbeeld) hij is ook erg aanwezig in de klas met soms als resultaat dat hij eruit moet en alleen moet werken. zoals het lijkt geen straf voor hem.
Nu is mijn vraag.......wat houd een gedragsonderzoek in????Wat staat ons te wachten????
22-03-2011 om 22:40
Gedragsonderzoek?
Hoe zit het eigenlijk manier?
School heeft problemen met het gedrag van je zoon. Heb jij dat ook? Waar ga je hem laten testen? Hopelijk niet via school. Houd zelf de controle.
De ervaringen zijn divers dus wat je staat te wachten weet ik niet. Voor mij was het een dramatische ervaring maar mischien tref je aardige hulpverleners.
Heb je al overlegd met de huisarts? En vraag vooral ook wat zijn of haar ervaringen zijn met de beoogde instelling.
En wees voorzichtig met etikettering. Het gaat er vooral om dat jezelf, school en zoon beter leren omgaan met het kennelijke gedragsprobleem van je zoon. Als dat zonder etiket ook kan des te beter.
Nog een paar verplicht opmerkingen van mijn kant. Laat niemand bij je thuis komen. Houdt je prive zaken prive, daar gaat het niet om en zoek bij voorkeur een vrijgevestigde praktijk bijvoorbeeld orthopedagogisch. Informeer je zo goed mogelijk voor je met een instelling in zee gaat. En laat je niet naar jeugdzorg sturen tenzij je absoluut een indicatie nodig hebt die zij alleen verzorgen. Via de huisarts kun je nog steeds rechtstreeks naar de ggz.