Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
ADD

ADD

20-10-2008 om 08:39

Onderzoek add

Mijn zoon van 10 jaar krijgt binnenkort een persoonlijkheidsonderzoek naar ADD. Kan iemand me vertellen wat ik me precies voor moet stellen bij zo'n onderzoek? Hoe gaat het? Hoe snel krijg je daar uitslagen van? Moet ik mijn zoon er nog op voorbereiden? Ik heb begrepen dat ik er niet bij mag zijn, is dat normaal? Vrijdag heb ik nog een gesprek bij de therapeut, dus dan kan ik het natuurlijk ook vragen, maar ik ben benieuwd naar ervaringsdeskundigen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Zo ging het hier

IK weet niet of het overal hetzelfde werkt. Bij ons ging het erg snel, maand of 2, en dan zat daar nog de zomervakantie tussen.
De leerkracht en wij als ouders hebben allemaal vragenlijsten in moeten vullen.. Mijn man en ik hebben 2 gesprekken gehad, mijn dochter is er 2 keer geweest. heeft 1x een concentratietest gedaan, en verder ook veel vragen moeten beantwoorden. Dat was het zo'n beetje. Je mag er als ouder niet bij zijn omdat je kind dan toch anders reageert.

Bij ons

hadden we als ouders eerst een gesprek met de kinderpsychiater. Zowel wij als de school kregen vragenlijsten. Kind heeft dan en gesprek alleen met de psychiater gehad. Verder heeft een psycholoog in een vijftal sessies testjes afgenomen. En daarna kregen we de diagnose met uitleg.
Hij was al eerder ook door het CLB getest. En jaren eerder ook al door CLB en uitgebreid in revalidatiecentrum. Maar de conclusie toen was zwakkerbegaafd.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.