Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Marieke

Marieke

16-02-2011 om 14:11

Onderzoeksrapport overleggen?

Ik heb een gesprek met de nieuwe as middelbare school voor zoon gehad. Om een goed beeld van hem te krijgen (hij is een overduidelijk twijfelgeval) willen ze graag het onderzoekrapport van hem zien, ondanks dat de geldigheidsdatum van 2 jaar ruimschoots is gepasseerd. Dit wordt dan besproken met een orthopedagoge. Het rapport is gebaseerd op bevindindingen van eind groep 4, begin groep 5. Veel is niet meer van toepassing en ook de iq-test is gebaseerd op toen, zonder medicatie. Ik heb toegezegd het rapport ter inzage te overleggen maar eigenlijk, hoe meer ik erover nadenk, hoe minder ik daar voor voel. Maar ja, je wilt ook niet teveel de glazen van zoon ingooien. Wat zouden jullie doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kobalt

Kobalt

16-02-2011 om 14:17

Niet doen

Ik zou het niet doen. Je geeft zelf al precies aan waarom. Het gaat om jaren terug, de informatie in het rapport is nu toch niet meer relevant.
Ik begrijp wel dat de school meer informatie wil, dat kan ik me goed voorstellen. Heeft je zoon nu nog een behandelaar, misschien? Dan kan die misschien kort een en ander toelichten. Of misschien kun je op een andere manier informatie verstrekken? Of misschien kun je nu een nieuw onderzoek laten doen. Door die orthopedagoge bijvoorbeeld? Persoonlijk zou ik dat ook nog zelf willen betalen. Liever een accuraat rapport, wat iets kost, dan oude koeien meegeven aan een nieuwe school.
Hier in de buurt helpt het ook heel erg, als intern begeleider samen met de ouders het kind op de ontvangende school bespreekt.

Marieke

Marieke

16-02-2011 om 14:27

Kobalt

Bedankt, Kobalt. ik hoopte al dat je zou reageren, je kent me wel onder een andere naam
Ik ben blij dat je het helemaal eens bent met mij. Ik denk dat ik de nieuwe school bel en zeg dat ik mij wat overvallen voelde met het verzoek over dat rapport en dat ik deze bij nader inzien toch niet ter inzage geef vanwege de oude koeien (zoals jij zo mooi zei). Er is inderdaad gesproken over een eventueel nieuw onderzoek maar dan is de uitslag wel bindend, daar kan ik niet zo mee zitten. Het iq was toen voldoende voor vwo.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.