Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
koentje

koentje

11-01-2011 om 23:22

Ontwikkelingssprongen

bij mijn zoon is vanaf het begin van de schoolcarriere zichtbaar dat hij erg onregelmatig is in zijn resultaten. Ten eerste verschillende tests die afgenomen zijn steeds nogal . Er zit zo 10 punten iq verschil in. En als je zijn grafiek van de verschillende onderdelen van zijn leernivo ziet dan zie je duidelijk soms een spectaculaire achteruitgang en dan ineens weer een vooruitgang. Alles bij elkaar gaat het gelukkig wel vooruit, maar wat betreft rekenen zit hij ernstig onder de zorglijn.
De school (sbo) weten eigenlijk niet goed welk schooladvies zij ons moeten geven. Gezien zijn sociaal emotionele achterstand is het ook niet gek hem nog even een jaar op SBO te laten. Anderzijds rekent hij er zo op dat hij naar een andere school gaat en wilt hij dit ook zo graag; dat ik bang ben dat een jaar extra op deze school (hij wordt van de zomer 13) hem een gevoel van diskwalificatie geeft. En wat dat dan weer doet met zijn zelfvertrouwen....
hij wordt nog verder onderzocht . Hij heeft adhd maar ook nog iets anders waarover betwijfeld wordt wat het is; NLD; PDD; MCDD is ook aan gedacht.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Lastig

Goh wat vervelend. Wanneer weet je daar meer over? Wil hij zelf wel naar VSO?

Guinevere

Guinevere

12-01-2011 om 22:28

Die andere school

Heb je zelf al een andere school op het oog? Wellicht moet je daar eens gaan kijken en het gesprek aan gaan. Als het VSO is zullen ze toch wel ervaring hebben met dergelijke kinderen?

Nancy

Nancy

13-01-2011 om 15:53

Ben benieuwd,...

Hallo Koentje,

Wat een moeilijke situatie en ook op punten herkenbaar daarom zou ik wel graag willen weten welke keuzes je gaat maken. Mijn dochter zit nu sinds 2 jaar op SO - cluster 3. En heeft NAH en daardoor een leer- en ontwikkelngsachterstand, is beneden gemiddeld begaafd.
Afgelopen tijd is ze erg vooruitgegaan met taal maar net als jouw zoon is het rekenen erg zorgelijk. Gelukkig heeft mijn dochter na dit jaar nog 1 schooljaar te gaan.
Ze wordt ook 13 in de zomervakantie, maar dan volgend jaar. Ik begreep echter dat kinderen dan toch echter de basisschool (so) dienen te verlaten. Hoewel ik net als jij het niet slecht zou vinden gezien haar sociaal emotionele achterstand om dan nog even een jaar op het SO te blijven, maar nogmaals ik ga er niet vanuit dat het hier een optie is. Maar voor ons speelt dit dus allemaal pas over een jaar en in een jaar kan veel gebeuren. Ja, het ook wat je schrijft, jouw zoon rekent erop dat hij naar een andere school gaat en ze zijn er op een bepaalde leeftijd ook echt aan toe, toch? Ik vind het echt moeilijk en ben derhalve nogmaals benieuwd naar jouw keuze. Ik wens je veel sterkte met de onderzoeken en hoop dat je hier zult posten over het verloop van de onderzoeken en je keuze

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.