Kobalt
08-01-2011 om 15:14
Opgelucht
Jongens, even juichen. Onze zoon zit in groep 8. Gisteren kregen we het schooladvies. Hij krijgt advies HAVO/Vwo. Precies wat wij graag willen, het niveau waarvan wij denken dat zoon het het beste gaat doen.
Daar ben in zo ongelooflijk opgelucht over. De juf is het zomaar met ons eens. Ik kan het nog bijna niet geloven.
We hebben de afgelopen acht jaar zoveel gezeur gehad op school. Onze zoon werd zo slecht begrepen. Onze zoon was zo depressief en ging met zoveel tegenzin en ellende naar school! Ik was al mijn vertrouwen in school kwijt en ik was bang dat onze zoon afgerekend zou worden op zijn slechte spelling en zijn gebrek aan motivatie.
Jippieayee. Ik ben blij dat deze juf hem wel hoort en ziet en dat hij nu de kans krijgt om op een passend niveau naar de middelbare school te gaan.
Nu ja, een positief en blij bericht dus. Mag ook weleens een keertje, toch?

Philou
08-01-2011 om 15:22
Gefeliciteerd!
Kan me voorstellen! Dit schooljaar wordt hopelijk eens een relaxed schooljaar voor jullie.

Bikkel
08-01-2011 om 17:12
Yo!
He, hartstikke fijn dat je zoon gewaardeerd wordt op zijn kunnen. Fijn dat jullie de juiste berichten ontvingen.
Wij zijn nog niet zo ver, wij denken nl. ook dat zoon havo/atheneum zou moeten aan kunnen, helaas zijn leerkracht niet op basis van merkwaardige argumenten. TLplus moet wel kunnen, havo dan juist weer niet. Verder wordt naar de laatste 3 jaar gekeken, terwijl zoon juist het laatste jaar zo enorm vooruit is gegaan (juiste dosering) en op een behoorlijk niveau zit momenteel. Hier is vaak begip getoond maar kennelijk niet begrepen.
Enfin, wij zitten nog volop in het schoolkeuze proces en het laatste wood is hierover nog niet gesproken.

Vera*
08-01-2011 om 18:15
Gefeliciteerd!
Dat is fijn om te horen. Het is ook heel prettig dat ze op school het nu ook zien.
Vera

Gonzo18
08-01-2011 om 18:24
Gefeliciteerd
En even hier, wat een fijn bericht voor jou en jouw zoon! Hopelijk wordt zijn vervolg schoolcarriere beter dan de lagere school! En het is wat je schrijft, fijn ook eens een goed bericht en wat voor bericht! Dat is vast een zorg minder
Groetjes,
Gonzo

Kobalt
09-01-2011 om 19:19
Reactie
Bikkel, ik hoop dat jouw zoon op zijn plekkie zal komen op de middelbare.
Ik schrik er eigenlijk van, hoeveel het me deed, dat die juf naar ons luistert en zoon serieus neemt. Tjonge jonge, wat voel je je als ouder toch kwetsbaar soms. En wat is kinderen opvoeden een emotioneel proces.
Bedankt voor jullie reacties!

Bikkel
10-01-2011 om 12:17
Begrip
Ik kan me heel goed voorstellen dat je helemaal geraakt wordt door het gevoel dat je eindelijk begrepen wordt, dat alles op zijn plaats valt, dat je kind ook door school wordt gewaardeerd, door begrip voor jou en voor je kind.
Dat begrip is wat ik gemist heb tijdens gesprek over voorlopig schooladvies. De afgelopen jaren had ik het gevoel dat zoon en ik en man begrepen werden maar tijdens dat gesprek ging het toch weer mis. Zoon krijgt geen hoger advies omdat hij volgens leerkracht moeite heeft met plannen, weektaak etc. Cognitief zou hij het aan moeten kunnen, maar ja, de studiehouding ... Ik was blij dat mijn man er bij was, hij had een aantal sterke argumenten en hij kan veel beter de emotie loslaten. Gelukkig is het pas een voorlopig advies en met name man maar ik ook hoor hebben voldoende argumenten los kunnen laten die dan ter kennisname worden aangenomen. En wat wij erg jammer vonden is dat er voorbijgegaan wordt aan de enorme sprong die zoon afgelopen jaar gemaakt heeft.
En dat is wat me nu al die jaren frustreert: een gevoel van onbegrip en daardoor machteloosheid. Ja, machteloos is hoe ik mij momenteel voel.

Guinevere
10-01-2011 om 21:47
Fijn kobalt
Dat is een fijn bericht Kobalt, dat geeft je ws. de voldoening dat je de afgelopen jaren niet voor niets strijd hebt geleverd! Go Kobaltzoon go!

billie
14-01-2011 om 23:53
Kobalt
Wat ontzettend super voor jullie! Ben echt erg blij voor jullie, en erg benieuwd naar hoe het verder gaat! Hoe vindt zoon het? En hoe gaat het nu op school?
Bikkel, niet leuk! Ik hoop dat jullie dit nog rechtgetrokken krijgen.Ik snap het helemaal.
Zie hier de bui ook al helemaal hangen, maar we hebben nog een jaartje hier.