Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
19-08-2011 om 16:03
tussen de middag halen we onze dochter (regulier onderwijs, autisme, groep 8) altijd op omdat we te ver van school wonen om zelfstandig heen en weer te gaan. Nu moet ik volgende week 2 x tussen de middag op mijn werk zitten en heb ik even geen oplossing met andere kunnen vinden. Ik wil onze dochter laten overblijven.
Een paar jaar geleden moest ze wel eens overblijven maar toen was altijd de oudere zus erbij. Die is er nu dus niet meer bij...
Het probleem is dat onze dochter tussen de middag altijd graag op haar nintendo ds speelt en dat mag daar niet.
Hoe kan ik dit oplossen. Want tussen de middag gezellig buitenspelen met andere kinderen is voor onze dochter niet gezellig. Dat is de hele tijd aanpassen.
Iemand een idee?
gr,
anita
19-08-2011 om 16:20
In overleg met overblijf?
Ik zou de overblijf coördinator bellen en dit overleggen, ze kunnen je dochter best binnen houden met de DS. Ik zou toelichten waarom, volgens mij moet een afspraak mogelijk zijn.
Zou hier vast wel iets op gevonden worden.
Hoe ga je dat volgend jaar doen op het VO?
grt Prakje
19-08-2011 om 21:16
Zoek een particulier!
Hang op school een briefje op. Ik denk dat overblijf echt te veel is voor je dochter. Niet dat ik je dochter ken en niet dat ik overblijfsituatie ken. Maar ik ben zelf overblijfkracht en uit wat jij schrijft maak ik op dat je dochter veel meer op haar plaats is bij een rustige lieve overblijfoma, waar ze op haar gemak haar boterhammetjes kan eten en nog even kan DSen.
19-08-2011 om 22:28
Overleggen
In overleg moet er best een oplossing kunnen komen. Dat je dochter zich veilig voelt bij de overblijf en jij ontspannen op je werk zit.
Moet het persè de ds zijn? Met een boekje gezellig in een leeshoekje? Iets tekenen rustig aan een tafel?
Misschien als hulp bij het overblijven en wat meehelpen opruimen en voor de kleintjes zorgen? Is er misschien een overblijfouder die ze een beetje kent en die haar wat onder haar hoede neemt?
Bij ons is er bij de overblijf meer mogelijk als alleen buitenspelen. Er zijn meer kinderen voor wie dat allemaal teveel en te druk is.
20-08-2011 om 16:20
Ik begrijp
dat het maar voor 2 keer is? Gewoon even overleggen met school en de overblijfcoordinator. Er is vast iets mogelijk.
Bij ons op de overblijf mag een ds ook niet, maar wij hebben ook wel eens een uitzondering gemaakt.
Dendy
23-08-2011 om 09:07
Overleggen
Ik neem aan dat school bekend is met het autisme van je dochter? Even overleggen met de overblijfcoordinator en laat het de leerkracht van je dochter ook even weten. Die kent je dochter ook goed en kan wellicht helpen als er iets is tijdens het overblijven.
Leg de situatie uit en dat het voor haar beter is om rustig in een hoekje met haar DS te spelen en met rust gelaten wordt. Kinderen snappen dat best (dat je dochter anders is en zullen er niet om malen dat zij wel met een DS zit).
Hier moet gewoon een afspraak over te maken zijn toch?
School is een bekende plek voor haar en als ze rustig in een hoekje nog wat kan spelen, is dat wel zo prettig lijkt me. Niet te veel veranderen (bijv. door weer naar een 'vreemde' oppasoma te gaan; weer verandering en bijkomende spanning nl.).
Succes