Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
31-01-2009 om 11:01
Mijn dochter zit na een moeilijke periode op de basisschool door pesten op het VO. Nu heeft ze hier onlangs weer iets heel naars meegemaakt waardoor ze erg is geschrokken. Ze komt de jongen die het gedaan heeft dagelijks tegen in de gang en ze is behoorlijk bang voor hem.
Nu heeft mijn dochter volgens iedereen een kort lontje, ze kreeg op de basisschool (thuis en elders niet) vaak woedeaanvallen als iets even tegen zit. Ging hard gillen en huilen, gooien met spullen, grote mond geven, hard wegvluchtten uit de klas. Volkomen onbereikbaar, dit gedrag maakte natuurlijk dat haar klasgenoten haar gek vonden en afwezen en pestten. Nu gebeurt hetzelfde weer op het VO, vooral als het druk en chaotisch is in de klas. Ze wordt dan zelf ook druk en er hoeft maar het minste geringste te gebeuren of het gaat mis.
Het gekke is dus dat onze dochter thuis een heel lief, open en gezeglijk kind is, dat weleens boos wordt, maar nooit gaat lopen schreeuwen oid.
Ik zit te denken, kan het zijn dat school woede-aanvallen verward met paniekaanvallen voorzaakt door stress. Kunnen paniekaanvallen ook door een stressvolle situatie opgewekt worden?
Herkent iemand dit.