Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
liever even geen naam

liever even geen naam

17-06-2011 om 16:53

Particulier onderzoek?

De huisarts heeft mij ivm schoolproblemen van een van de kinderen doorverwezen naar een particuliere psychologenpraktijk, omdat deze nog geen lange wachtlijst zou hebben. Is de diagnose van zo'n particuliere praktijk eigenlijk wel geldig bij het vergoed krijgen van extra begeleiding op school ? ( rugzakje?)

Dank jullie wel voor reacties

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Het lijkt me van belang dat de hulpverlener een geregistreerd iemand is die met recht zijn/haar vak uitoefent. Dat die persoonlijk gerechtigd is om een diagnose te stellen.

Dus als die particuliere praktijk psychologen herbergt die netjes hun papieren hebben lijkt me er niets aan de hand. Dat is trouwens ook voor de verzekering belangrijk om eea vergoed te krijgen.

KGO

KGO

17-06-2011 om 18:33

Ervaring

Wij hebben goede ervaring in t oosten des lands bij particulier bureau. Het verslag was goed voor de rugzak, bureau jeugdzorg (voor doorverwijzing naar GGZ) etcetera. En inderdaad veel sneller dan via de GGZ. Probleem is wel dat je bij evt diagnose vervolgens weer met dezelfde lange wachttijden te maken krijgt bij GGZ instelling voor bijv behandeling, begeleiding etc.

Groeten Karin

Ka

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Vrijgevestigden

De vraag kun je stellen bij je eerste contacten maar een geregistreerd hulpverlener is gewoon bevoegd. Bovendien kunnen veel praktijken ook gewoon zelf behandelen en begeleiden. De begeleiding bij mijn zoon bij de GGZ bleek niet overweldigend geweldig, vaak moet je zelf op zoek om te vinden wat je kind nodig heeft, dat krijg je vaak niet cadeau bij die ene instelling waar je dan bent.
Ik droomde daar ook van een totaalplaatje, inclusief lichamelijk onderzoek, contact met scholen en training van ouders en kind, maar ik geloof niet dat dat bestaat.

Bic of big?

Ik ben het even kwijt, welke het ook weer precies is. Maar je moet letten op BIC of BIG geregistreerd dan is het een erkend bureau

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.