Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
18-03-2010 om 17:16
Bron: SP
"Het zogenaamde ‘passend onderwijs’ is voorlopig van tafel. De Tweede Kamer heeft vorige week besloten dat het onderwerp niet wordt behandeld totdat een nieuwe regering is aangetreden. Dat betekent dat de geplande bezuinigingen op het speciaal onderwijs voorlopig niet doorgaan. Dat is natuurlijk goed nieuws.
Het is echter te vroeg om definitief afscheid te nemen van het zogenaamde ‘passend onderwijs’. Alle partijen in de Tweede Kamer, met uitzondering van de SP, hebben de minister opgeroepen wel door te gaan met de verdere ontwikkeling van het plan. Dat laat zien dat die partijen na de volgende verkiezingen op dezelfde manier verder willen gaan. We weten wat dat betekent: afbraak van het speciaal onderwijs en meer zorgleerlingen in het regulier onderwijs, zonder dat daar extra geld voor komt.
Op de website www.passendonderwijspastniet.nl hebben inmiddels meer dan 2900 mensen de petitie getekend. Het toont aan hoe sterk het onderwerp leeft in het onderwijs. Maar het is nog niet genoeg. De komende maanden zullen we alles op alles moeten zetten om de plannen uiteindelijk van tafel te krijgen. Hoe meer handtekeningen, hoe sterker het onderwijs straks staat tegenover de nieuwe regering. U heeft al getekend, maar uw collega’s, vrienden en kennissen wellicht nog niet. Ik roep u op de oproep in uw omgeving te verspreiden en die mensen ook hun handtekening te laten zetten. Samen kunnen we dit onzalige plan stoppen.
Ik reken op uw steun!
Met vriendelijke groet,
Manja Smits
SP Tweede Kamerlid"
19-03-2010 om 10:46
Blij
Ik kan er alleen blij mee zijn, want anders is de kans dat mijn dochter nog een plel op SO krijgt vrij klein en zit zij straks zonder diploma.Willen ze wel passen onderwijs,mogen ze daar wel jaren voor uittrekken, om al het personeel te scholen.