Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Pdd-nos en mkd

MOet even mijn ei kwijt. Bij mijn zoontje van 3.4 jaar is PDD-NOS vastgesteld. Hij zal binnenkort naar MKD gaan, omdat regulier onderwijs niet gaat lukken. Hij zal echter dus eerder naar 'school' gaan dan andere kindjes van 4 jaar. Ik vind dat best een beetje moeilijk, hij is nog zooo klein. Had hem graag nog eventjes bij me gehouden. Maar ze zeggen dat hoe eerder ze kunnen gaan behandelen hoe beter het is. Ik maak me erg druk om hoe ie daar zal zijn. Hij is erg angstig en als ie in een 'bui' raakt krijst ie 20 minuten achter elkaar en is er niet uit te krijgen. Hoe gaan ze dat doen daar?? We krijgen natuurlijk nog intakegesprek daar dus dan kan ik het allemaal wel vragen, maar pfff...maak me veel zorgen. Verder zal ik straks zo'n dikke 3 uur moeten reizen per dag om hem te halen en brengen en ook daar zie ik behoorlijk tegenop.
Wie heeft ervaring, tips, of kan me een hart onder de riem steken??

Pilar

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tango

Tango

29-02-2012 om 10:12

Mkd

Ik heb persoonlijk geen ervaring met mkd's maar wel via mijn werk. Van ouders van kinderen die naar mkd's gaan hoor ik meestal positieve berichten. De kinderen zitten er in kleinere groepjes dan op school en met veel meer begeleiding. Vaak 3 begeleiders per groepje van 8 kinderen. Prettig als er een kindje een driftbui o.i.d. krijgt, dan kunnen ze dat kindje even apart nemen.
Natuurlijk is het heel moeilijk om zo'n kleintje hele dagen weg te brengen. Begint hij meteen 5 dagen of wordt het opgebouwd. Vaak kan dat namelijk ook wel.
En wat betreft dat brengen en halen, ik kan me voorstellen dat je dat in het begin zelf wil doen, maar kan hij als hij wat meer gewend is misschien ook met een taxi?

Pilar

Pilar

29-02-2012 om 10:25 Topicstarter

Tango

Dank Tango voor je reactie. Ik denk wel dat er opgebouwd gaat worden. Moeten we nog allemaal bespreken. Ik heb begrepen dat je tegenwoordig niet makkelijk meer in aanmerking komt voor vervoer. Wordt allemaal op bezuinigd. Dus dat zit er denk ik niet op den duur.

Geen zorgen

Mijn zoon (hij heeft asperger, maar had toen nog geen duidelijke diagnose) heeft vroeger op een mkd gezeten en is daar helemaal opgebloeid. Hij heeft een paar maanden op een reguliere school gezeten en dat was voor alle partijen een drama. Op het mkd begrepen ze precies wat hij nodig had. Hij kwam er tot rust, angsten en dwangmatigheden werden veel minder en hij heeft er een geweldige tijd gehad. Hij is nu 14 en praat nog steeds met een soort heimwee over zijn tijd op het mkd.

Ik haalde en bracht hem niet zelf, maar hij ging met een busje. Wel met begeleiding ('bustantes'). Ook dat is nooit een probleem geweest, het hoorde er gewoon bij voor hem. Ik heb mijn zoon bij andere gelegenheden wel vaak moeten halen en brengen, en vond die tijd alleen met hem in de auto altijd wel gezellig en een gelegenheid om hem te laten vertellen of samen te zingen.

mirreke

mirreke

05-03-2012 om 07:46

Kosten?

Even praktisch, maar wordt 3 uur rijden oer dag niet gigantisch duur? De benzineprijzen rijden de pan uit. Of krijg je wel vergoeding per kilometer? En als je zou werken en dus geen tijd hebt om hem te brengen, betekent dat dan dat je kind er niet heen zou kunnen?
Overigens is het idd zo dat vroeghulp (early intervention) heel goede resultaten heeft, hoe eerder hoe beter is de huidige opvatting. Krijg je als ouders ook begeleiding? Zodat jullie benadering en die v mkd op elkaar aansluiten?
Kan me je gevoelens wel heel erg goed voorstellen...
mirjam

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.