Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
ka

ka

18-09-2013 om 16:07

pfff vervelend nieuws gehoord over dochter bijna 8

Pfff moet dit verhaal even kwijt over mijn dochter die over 1 maand 8 wordt.
Ze heeft met 6/7 maanden mengitus gehad(pneumokokken)en 3 dagen kritiek in Maastricht gelegen!
Gelukkig leek ze er goed uit te zijn gekomen maar va.de peuterspeelzaal tot halverwege groep 2 heeft ze geen woord gezegd (in groep 2 begon ze met knikken ja/nee.
Thuis praat ze volop ook toen ze op de psz zat,maar tegen leerkracht en kinderen niet.
Gesprek gehad met mijn dochter (overlegde hij eerst met psycholoog)maar ze vonden haar nog te jong en tijd genoeg als ze in groep 3 niet nog niet sprak.
Ik zelf gegoogeld en kwam bij selectief mutisme terecht ik herkende direct mijn dochter hierin en ben toen gaan bellen naar het ggz of er iemand bekend mee was enzo is het balletje aan het rollen gegaan.
Ze heeft toen via logopediste op school (psychologe woonde tever weg)
op school opdrachten mogen doen en is vooruit gegaan , ze zal moeite blijven houden met 1 op 1 naar de juf maar ze doet het wel en hardop lezen in de klas ook
(Spreekbeurten zullen moeilijk zijn)
Op advies van de juf van groep 3 heb ik ze aangemeld bij het ggz, haar rapport was voldoende voor eind
groep 3 alleen rekenen blijft heel moeilijk..wat ze ook probeert met een telraam of andere hulpmiddeltjes

het dringt niet tot haar door ze snapt het niet...

maar het dringt niet tot haar door ze snapt het gewoon niet.
Op advies van de juf even haar ogen laten testen omdat ze al enkele weken over hoofdpijn klaagt.
(Kan ook doordat ze gewoon niet meekan)
Wacht nu op gesprek /intake bij ggz maar heb thuis gehuild, mijn 9 jarige zoon kan gelukkig goed mee op school (rekenen zelfs in de plusgroep) maar zijn we ook mee bezig bij ggz omdat hij autistische trekjesheeft

ka

ka

18-09-2013 om 16:22

ging iets mis nog niet af

Op zich heb je dan 2 kinderen bij het ggz lopen waarvan 1 ook nog met leerproblemen , dat wil je gewoon niet horen, mijn vriend en ik konden ook gemiddeld mee op school dus je verwacht zoiets totaal niet, het idee dat 1 kind naar het speciaal onderwijs moet vind ik verschrikkelijk!
Je hoopt gewoon dat je kinderen het gewone basisonderwijs kunnen volgen.
Maar uiteraard de juf zei dat ze daar waarschijnlijk gelukkiger zal worden (ze heeft nu iedere dag niet zo'n om naar school te gaan of dat door de te moeilijke leerstof komt weet ik niet )
Ze zegt dat ze alleen rekenen heel moeilijk vindt!
Overal in mijn familie/vriendengroep die kinderen hebben ben ik de enige die
zoiets weer mee moet maken denk ik dan...zit er gewoon ff doorheen!
Laat denk ik een hersenscan doen om te kijken of er door de menigitus een achterstand is...
Mijn vriend zei net ook al (het gewoon nog niet willen inzien)
dat ze wel gewoon op deze basisschool kan blijven en dat ze niet dom is enz....
K ben erg benieuwd hoe het verder gaat verlopen..

speciaal onderwijs

Je zal ze de kost geven die vroeger naar het speciaal onderwijs zijn geweest en heel goed terecht zijn gekomen.
Mijn kinderen zijn nu op de middelbare school pas naar het speciaal onderwijs gegaan en daar ben ik ongelooflijk dankbaar voor.
Dat hele basissonderwijs regulier is gewoon te erg ten koste gegaan van hun welbevinden. Stress, angsten, pesten, onbegrip.
Je denkt dat je de enige bent, maar we zijn hier met meer hoor.
Geef toe, het is even wennen. En het is ook heus geen makkie. Het hulpverleningsgedoe eromheen kan je enorm opbreken, maar verder is het hier gewoon goed afgelopen met speciaal onderwijs. En mijn kinderen gaan ook gewoon een goed diploma halen, dankzij het speciaal onderwijs. En de kinderen in hun klas zijn wat bijzonder, maar het zijn ook hele lieve kinderen, die komen hier ook gewoon thuis, niets mis mee.

ka

ka

18-09-2013 om 18:49

dank je

Dank je het is nog niet zeker maar ik heb altijd gedacht mijn kinderen op de normale basisschool te kunnen houden...

Dochter moet dokter zijn in het bovenstaande verhaal!
Maar dat hebben jullie wel begrepen denk ik...

Hier dochter

in speciaal onderwijs. REC 4. Echt een verrijking!!!! Binnen het regulier onderwijs liep dochter (9 jaar en gediagnostiseerd PDD NOS en AD(H)D) volledig vast. Rekenen kreeg ze niet voor elkaar, voor schrijven naar fysio (ergo) en werd nog niet echt beter. Inmiddels na een jaar speciaal onderwijs rekent dochter in de plus groep, schrijft ze als 1 van de netste van de klas en spelling is ook rigoureus omhoog gegaan.
Dit schooljaar in groep 5 heeft ze aardrijkskunde, geschiedenis en biologie erbij gekregen, ze vind het heerlijke vakken en slurpt de informatie als een goed werkende spons op. Dochter zit duidelijk op haar plek en krijgt eindelijk de kans om al haar tijd op school te benutten aan leren. Binnen het regulier onderwijs was dochter aan het overleven en had ze geen tijd en energie over voor om te leren.

Pham

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.