Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pippie

Pippie

16-12-2008 om 09:55

Klakkeloos

Hoe kom ik er nou bij dat ik daar een heel ander beeld over had? Ik heb steeds begrepen dat het nogal wat tijd en energie en uitleg vergt om een pgb te bemachtigen. Anders rijd ik vanmiddag nog even langs voor een pgb'tje voor mijn dochter. (dit gaat over jongeren, is dat 12 tot 18 jaar ofzo?)

Hoe zit dat nu?

Pippie

anna van noniemen

anna van noniemen

16-12-2008 om 12:11

Geen idee

dat laat het artikel niet weten.....tja, ik heb ook niet even een pgb'tje gehaald inderdaad....kennelijk doe ik dan toch iets verkeerd....maar de toon is weer gezet.....wij halen even een pgb'tje....

Guinevere

Guinevere

16-12-2008 om 12:21

Ooh

Ooooh, dan ga ik ook maar even een PGB'tje halen! Handig zo in de dure decembermaand!
Geen idee hoe het precies in zijn werk gaat (zoon heeft 'm niet nodig) maar het wordt door deze voormalige mislukte staatssecretaris wel lekker simplistisch voorgesteld inderdaad.

Petra-

Petra-

16-12-2008 om 22:39

Zou wel

heel hartig woordje met meneer Linschoten willen spreken, wat denkt hij eigenlijk wel? Hier kon opname op dagbehandeling niet voorkomen worden doordat "het PGB-tje"niet op tijd werd afgegeven en er ingegrepen moest worden omdat er anders een heel gezin aan onder door zou gaan! !@#$%^&*()!@#$%^&*!@#$%^&

Misschien moet hij eerder eens gaan kijken hoe de organisatie's weRken en daar gaan bezuinigen!

anna van noniemen

anna van noniemen

16-12-2008 om 23:13

anna van noniemen

anna van noniemen

16-12-2008 om 23:27

Stopverf

waarom vroeg je het dan aan? Als je niet wist wat je er mee moest?

Hier echt niet met 1 telefoontje geregeld, wel voor de herindicatie....

Petra-

Petra-

17-12-2008 om 07:55

Zelfs de herindicatie

verloopt hier als één doffe ellende, heb gister het bezwaarschirft weggestuurd, omdat ik de aanvraag heb gedaan op 17 oktober en er nog geen antwoord is. Van de week suggereerde iemand zelfs dat hetzo lang duurde omdat er onderzocht moest worden of de reuma en ADHD/ODD niet over waren ondertussen.....zucht

anna van noniemen

anna van noniemen

17-12-2008 om 11:08

Stopverf (ot)

ìs hij weleens met zo'n weekend meegeweest? Het beeld dat je schetst herken ik namelijk totaal niet....

Kijk, het is niet verplicht om te doen, en ik zou het ook niet op aanraden van iemand gedaan hebben, ik heb het aangevraagd omdat het hier nodig is, maar ik vind dat je behoorlijk wat papierwerk moet verzetten.

Mari

Mari

17-12-2008 om 16:13

Stopverf

Wat jij schrijft over die weekenden is ook mijn mening. Dat is de reden dat mijn kinderen naar logeergezinnen gaan. Ooit begonnen omdat zoon met 3 jaar te jong was voor logeerhuis en toen een indicatie voor weekendpleegzorg kreeg. Is op papier hetzelfde indicatie als voor die weekenden. En is natuurlijk vele malen goedkoper! en rustiger! Zoon gaat naar een echtpaar zonder kinderen, veel rust en regelmaat. Dochter zit bij een gezin met 2 kinderen, goed voor haar sociale vaardigheden en ze ziet hoe het er in een "normale" gezin aan toe gaat.
Ik vind weekendpleegzorg meer aandacht vanuit de overheid moet krijgen, vanuit beiden kanten - klantjes en aanbieders. Zou een hoop AWBZ geld schelen en misschien meer kans op een PGB voor thuis.

Mari en stopverf

ook ik deel die mening over die drukke weekeinden.. daarom heb ik er voor gekozen mijn huis open te zetten voor kids... gewoon via pgb..
enne gewoon lekker uitgeruste kids, die ik naar uitgeruste ouders breng zondags..geweldig...
ik kan me ook niet voorstellen dat een kid uitrust van een actief center parks huisje achtig weekeind....

koentje

koentje

22-12-2008 om 14:35

Nou inkie

Leuke reklame, maar mijn zoon komt wel degelijk lekker terug uit centerparcs. En uitgerust, nee, dat is helemaal de opzet ook niet: moeheid is geen probleem. En ondanks zijn prikkelgevoeligheid komt koentje zoon prima terug. Hij heeft een heerlijk weekend gehad en er zijn weinig strubbelingen.
Bij goed uitgeruste ouders!

Koentje

het is zeker niet bedoeld als reclame, ik zit namelijk zo vol dat ik helemaal geen tijd enm plaats heb voor nieuwe kids...

Ik (dus mijn mening) vind gewoon dat een kind beter af is een gezin waar het een gewoon weekeind kan meemaken, ik bedoel welk ander kind gaat nu elke maand een weekeindje naar een vakantiehuisje ???

ik ben blij dat het voor jou zoon wel werkt..maar als je zegt hij is niet uitgerust als hij thuis komt, denk ik wel ai die moet daarna weer een week naar school??

Juanna

Juanna

23-12-2008 om 18:43

Centerparcs weekenden juist ideaal

voor mijn zoontje met adhd en ass. Het is goed gestruktureerd, altijd dezelfde kinderen en dezelfde begeleidsters, ze hebben een dagprogramma, werken met picto's enz. Het is wel een lekker aktief programma, omdat deze kinderen dat nodig hebben. Hij komt altijd moe maar heel tevreden terug van zo'n weekend. En inderdaad bij lekker uitgeruste ouders. Ik vind het echt ideaal hoor, die weekenden.
Ik denk dat het gewoon heel erg van het kind afhangt wat er het beste bij past. Maar een weekend in een pleeggezin lijkt me voor mijn zoontje zeker niet ideaal. Gelukkig is daar ook het PGB voor. Dat iedereen zelf kan en mag bepalen waar hij de zorg inkoopt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.