Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Pgb aanvragen?

Mijn zoon is een poosje terug gediagnotiseerd met pdd-nos en ADHD.
ik schrok hier niet echt van want ik had het al een beetje aan zien komen.
ik had verwacht dat er nu deuren open zouden gaan als het gaat om hulp voor hem maar nee, de deuren worden steeds hard dichtgesmeten.
Mijn eisen zijn niet eens zo hoog, ik wil graag een Kanjer training/cursus voor hem om zijn onzekerheid weg te nemen en zijn eigenwaarde te vergroten.
Dit omdat hij op school gepest wordt omdat hij TE lief is.
Als eerste vroeg ik dit bij zijn school maar zij gaven aan daar geen fianancien voor te hebben,
daarna bij de behandelend arts en psycholoog van de ggz maar die verwijzen mij door naar school, die moet het regelen.
Ik weet het nu niet meer, zo'n cursus kost 300 euro en dat hebben we niet
Kan ik hiervoor een pgb aanvragen en zo ja hoe doe ik dat ???

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Astrid

Astrid

16-01-2010 om 13:49

Ik weet het niet

Ik weet niet of je met een PGB budget zo'n cursus in groepsverband kan doen. Je kan wel een hulpverlener inschakelen met je PGB budget die kan dan de training met je kind doen. Een vraag waar je psycholoog je zo antwoord op zou moeten kunnen geven.

Ik heb juist de ervaring dat je via de GGZ allerlei cursussen kan doen. Mijn zoon heeft al 2x een cursus daar gedaan en zou nu nog een andere kunnen volgen. Dochter hadden ze ook een cursus aangeboden. Waarom krijg je niks via de GGZ? Is daar een reden voor? Van school snap ik het wel. De onze heeft ook geen budget (zelfs niet vanuit rugzakje van zoon).
Ik vind het voordeel van de GGZ juist dat het voor mij niks kost en dat de hulpverlener die de cursus doet ziet hoe (slecht) mijn kinderen het doen in groepsverband, wat ze weer kunnen doorbrieven naar de psycholoog. Bij de psycholoog doen ze nl. altijd redelijk normaal.

Mirell

Mirell

16-01-2010 om 21:17

Training door gz psych/orthopedagoog?

Onze Asperger-dochter gaat binnenkort beginnen met een cursus Sociale Vaardigheden die gegeven wordt door een gz psycholoog/orthopedagoog. Daardoor kunnen wij de sessies declareren bij de zorgverkering. Die trainingen worden gegegeven in Brummen. Ik weet niet of dat bij jou in de buurt is?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.