Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Berber.

Berber.

10-02-2010 om 13:27

Pgb aanvragen?

Tsja... waar begin ik.

Zoals jullie wellicht weten heb ik een zoontje met een aangeboren hartafwijking. Vorige week is hij geopereerd en heeft hij een pacemaker gekregen. Wij hebben nu definitief besloten dat ik niet meer ga werken omdat hij kwetsbaarder is dan andere kinderen en het een hoop gedoe gaat geven als ik ga werken en hij (misschien vaker of sneller dan andere kinderen) ziek wordt en daarnaast zouden we steeds vrij moeten nemen voor zijn controles. En dat zijn er nogal wat.

Nu vertelde iemand me onlangs dat ik voor hem een PGB aan zou kunnen vragen omdat hij "chronisch ziek" zou zijn. Ik betwijfel dat een beetje omdat hij geen medische zorg nodig heeft. In die zin, ik zit wel vaak met hem in het ziekenhuis voor allerlei controles maar ik doe zelf geen medische handelingen.

Weet iemand hier meer van of weet iemand misschien waar ik moet beginnen om dit uit zoeken?

Bedankt,
B.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jakiro

Jakiro

10-02-2010 om 13:33

Stichting mee

In jouw woonplaats is er vast een stichting MEE. Zij zijn ervoor om jou te helpen bij het aanvragen van hulp cq pgb in het kader van de AWBZ of de WMO.

Daarbuiten heb je ook nog recht op een TOG, als je inderdaad een indicatie krijgt.
Jakiro

Tog

Ik had ook een TOG aangevraagt maar daar viel mijn dochter buiten. Ze heeft wel een PGB en een rugzak. Maar het is altijd de moeite om het te proberen. IK wilde ook via MEE maar dat was volgens hun weer afhankelijk van IQ. Als het te hoog is valt het in Flevoland onder Bureau Jeugdzorg. Daar heb ik ook de indicatie gekregen.

Jakiro

Jakiro

10-02-2010 om 16:37

Nee hoor, geen jeugdzorg

Inderdaad alleen voor psychische problemen krijg je een indicatie van jeugdzorg.
Voor chronische lichamelijke problemen is het gewoon de CIZ.
MEE kan je in ieder geval ook helpen met het omschrijven van je hulpvraag, want dat is het belangrijkste, dat je hulpvraag héél goed omschreven wordt !
Jakiro

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.