Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
prinses01

prinses01

30-03-2009 om 21:05

Pgb en belasting

Hoi!

Misschien een domme vraag, maar als je een PGB toegewezen krijgt, moet je dat dan opgeven aan de belasting?

Groetjes, prinses

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Juanna

Juanna

30-03-2009 om 21:18

Nee

dat hoeft niet. alleen als je het pgb voor je kind hebt en je huurt jezelf of een ander gezinslid daar van in dan met je dat bedrag wel als inkomen opgeven.

Je moet wel ieder jaar opgeven aan de belastingdienst aan wie je welk bedrag hebt uitbetaald, met sofinummers en kvk nummers erbij.

Box 3

Ik heb net geleerd van een andere site, dat je eventueel het pgb wel in box 3 moet opgeven bij bezittingen (je spaarrekeningen ed) maar dan ook in box 3 bij schulden. Per saldo kom je dan toch op nul uit maar komt het wel overeen met de gegevens die de bank doorgeeft.

Astrid

Astrid

31-03-2009 om 20:36

Zo zit het

Je moet PGB alleen oaan de belasting pgeven als je je zelf of je partner in dienst hebt. Je hebt dan gewoon een extra inkomen. Betaal je je zelf of je partner niet uit, dan hoef je je niks op te geven. Het is immers geen loon voor jullie. En het is trouwens ook niet jouw geld. Dus dat het jouw bezittingen zijn, is echt onzin. Was dat eigenlijk maar zo, dan was ik nu rijk! Je krijgt het geld alleen om anderen er mee uit te betalen. Het geld blijft van het zorgkantoor.

Als je je salaris administratie niet door de SVB laat doen, dan moet je wel het 1 en ander van je werknemers aan de belasting dienst doorgeven. Volgens mij sofinummers e.d. Ik heb alles al jaren uitbesteed aan de SVB, dus dat weet ik niet exact wat je dan moet opgeven over je werknemers.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.