Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Anoniem

Anoniem

19-11-2018 om 12:07

Pgb gebruiken bij kind met ASS voor taxi reguliere middelbare school

Wie weet of je een PGB krijgt voor een kind met ASS voor taxivervoer naar een reguliere middelbare school?
Welke stappen moet ik hiervoor ondernemen?
Zo nee zijn er nog andere mogelijkheden om dit voor elkaar te krijgen?

Sally MacLennane

Sally MacLennane

19-11-2018 om 12:20

leerlingenvervoer

Is leerlingenvervoer geen optie?

Anoniem

Anoniem

19-11-2018 om 13:06

taxiver

Hoi Sally,

Zover ik weet heb je alleen recht op leerlingen vervoer als je op een speciale school zit.
Hij zit op een reguliere school.

Misschien zijn er toch uitzonderingen.
Daarom de vraag wie heeft een kind met ASS en zit op een reguliere school en krijgt taxivergoeding via gemeente.
Dezelfde vraag voor PGB?

Kopzorg

Kopzorg

19-11-2018 om 16:00

Kind met niet aangeboren hersenletsel

Wij hebben een kind op een reguliere middelbare school met niet aangeboren hersenletsel. Niet precies de vraag maar ik zie nu we hier een half jaar mee bezig zijn wel raakvlakken
Bij mijn zoon maakt dat letsel het fysiek onmogelijk om iedere dag op de fiets de enkele reis 10 km te overbruggen. Met een verklaring van de arts heb ik via de gemeente leerlingenvervoer kunnen aanvragen. Eerst 5 dagen in de week nu nog maar 3.

Is er een specifieke reden waarom je zoon niet kan fietsen? En kan de arts voor die reden(en) een verklaring schrijven?
Dan denk ik bijvoorbeeld aan:
***Te snel overprikkeld door alle geluiden/bewegingen/flitsende koplampen in het verkeer, waardoor de schooldag er eigenlijk niet meer bij kan met drukke pubers om hem heen, galmende gangen, muziek in de pauzes uit 400 telefoons, een filmpje kijken bij geschiedenis en om de chaos compleet te maken de laatste 2 uur basketballen in de gymles.
***De route niet goed kunnen onthouden of ernstige paniek bij een afgesloten vaste route, dat hij niet weet hoe hij via een andere route op school kan komen en dan zoveel spanning opbouwt waardoor hij er in de lessen voor spek en bonen bij zit.
***Regulier maar wel het beste passende onderwijs op een te grote afstand van huis. Dat er dichterbij wel een school is op zijn niveau maar dat dieschool niet de begeleiding kan bieden die hij op zijn huidige school wel krijgt.

Zomaar even wat redenen die een dokter zou kunnen noemen in een verklaring voor leerlingenvervoer. Ik heb geen specifieke kennis over Ass maar dit heb ik wel eens gehoord van mensen met kinderen met Ass.

Vogel

Vogel

19-11-2018 om 19:06

Nee

Voorzover ik weet is een PGB hiervoor niet bedoeld, maar zou je bij het team Jeugd van de gemeente wel leerlingvervoer kunnen aanvragen.
Bij de gemeente waar wij wonen heb je dan wel een verklaring van een deskundige nodig. (In ons geval deed de orthopedagoog dat, of ik schreef een verantwoording waar de ortho haar handtekening onder zette.)
Dus ik zou beginnen met vragen bij de gemeente.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.