Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
05-06-2010 om 15:11
Wij hebben een pgb voor zoon alleen voor begeleiding.
Nou hebben we de afgelopen maand een behoorlijke crisis gehad omdat zoon depressief was/is en om ons gezin te ontlasten en deze periode goed door te komen is mijn man 2x met hem een weekend wezen kamperen.
Eigenlijk zou ik mijn man hiervoor via het pgb willen betalen. Kan dit? of valt dit niet onder begeleiding? Ik weet eigenlijk niet of ik bij indicatie voor begeleiding het pgb ook voor (een soort) logeerweekend kan inzetten.
05-06-2010 om 20:10
Kan
Je kan je begeleidings-PGB voor alle functies van het PGB inzetten die je wilt, uitgezonderd HH.
Ook kan je je man uitbetalen, maar gaat hij dan structureel 2 weekenden met hem weg? Van 1x zou ik het laten vallen onder normaal ouderschap.
05-06-2010 om 21:08
Mamarijke
Hij is in de afgelopen 2 maanden 3 weekenden met hem weggeweest omdat we het gezin uit elkaar moesten halen om die weekenden normaal door te komen.
Het gaat nu gelukkig iets beter met zoon dus nu zijn ze gewoon thuis en weet ik niet of het nog nodig zal zijn. Het is dus niet iets structureels, maar iets wat nu noodzakelijk was.