Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Hope

Hope

19-10-2018 om 07:50

plek voor dochter.......

Beste allemaal,

Onze dochter is nu al enige jaren depressief, en heeft autisme/asperger
Ze zit inmiddels op de beste school die er voor haar in de omgeving is,
en nog steeds gaat het niet. Haar hele leven zit vast

En na alles, alles en alles proberen, is mij nu wel duidelijk dat ze niet thuis moet blijven.
Ze ontwikkelt zich hier niet, en blijft vast zitten in de modder.
Inmiddels is ze 19, maar gedraagt en voelt zich vele jaren jonger.
Zelfstandig wonen zal haar niet lukken.

Dus nu op zoek naar een plek voor haar waar ze zich wel verder kan ontwikkelen.

Heeft iemand misschien een goede ervaring?
Ik heb op internet diverse projecten in het buitenland gezien, zoiets kan ook.
Maar wel spannend!

Of iets in Nederland?

Graag jullie tips/ervaringen,

groet,

Hope

Paddington

Paddington

19-10-2018 om 09:04

Begeleid wonen

Kijk eens op de site begeleid wonen nederland. Daarop staan allerlei projecten. Er zijn verschillende vormen van begeleid wonen. Dus het is ook kijken naar wat je dochter wel/niet aankan.

Persoonlijk zou ik wel iets zoeken in de buurt, zodat je gewoon nog makkelijk bij elkaar op bezoek kunt komen. Echte ervaring heb ik nog niet, maar ik ben er wel naar aan het kijken voor 2 van de 3 zonen van mijn vriend.

Misschien kunnen ze ook verder helpen op school. Ik kan mij voorstellen dat zij de weg wel weten of je in ieder geval kunnen doorverwijzen naar een organisatie in de buurt.

zorger

zorger

19-10-2018 om 09:34

Hope

"Dus nu op zoek naar een plek voor haar waar ze zich wel verder kan ontwikkelen."

Wat naar dat het niet goed gaat met je dochter. Ik hoop dat je een passende plek gaat vinden.

Hopelijk heb je wel realistische verwachtingen van het wonen in een groep. Een groepsomgeving is namelijk per definitie niet ideaal. Thuis kun je je eigen kind nog (min of meer) centraal stellen, in een groep kan dat niet. Wat goed is voor de ene bewoner is soms niet goed voor een ander. Dat kan gaan om heel kleine dingen, maar ook om meer organisatorische keuzes binnen een groep. Ook is er op een groep continu wisselend personeel, en daarmee dus veel minder rust en duidelijkheid die er thuis wel is.

Kijk je ook naar ambulante hulp?

Kaaskopje

Kaaskopje

19-10-2018 om 09:53

Meisje

Een meisje die ik ken woont inmiddels gelukkig en wel op een zorgboerderij. Ik ben er verder niet in thuis, zeg ik er bij. Sneu genoeg hebben de meisjes uit dit gezin allebei extra zorg nodig. De een loopt geestelijk achter op haar leeftijd en zal nooit zelfstandig kunnen wonen, de ander heeft meer psychische problemen waardoor het nooit gemakkelijk zal worden voor haar. Zij kan wel zelfstandig wonen, maar als ik haar moeder zou zijn, zou ik het wel zo prettig vinden als ze naar een begeleid wonen vorm zou kunnen gaan, tot zeker is dat het verantwoord is dat er geen toezicht is. Het eerste meisje woont al een tijdje in eerst een soort gezinsvervangende situatie, maar na haar 18de is ze naar de zorgboerderij gegaan. En dat gaat goed.

Triva

Triva

19-10-2018 om 10:20

bedenk

hoeveel hulp ze nodig heeft. Moet ze echt samen in een groep wonen of kan ze wel op een eigen kamer en hulp roepen zo nodig. Dat soort dingen moet je eerst bedenken, denk ik.

Mams

Mams

19-10-2018 om 13:38

Waar wonen jullie?

Ik denk direct aan het Leo Kannerhuis of aan de Steiger in Dordrecht. Sterkte!

Alles geprobeerd?

Natuurlijk weet ik niet wat je allemaal al geprobeerd hebt, maar ik zou zelf eerst nog advies vragen aan het Leo Kannerhuis. Voor zover ik weet zijn dat de echte deskundigen.

https://www.leokannerhuis.nl/behandelingen/jongeren

Leentje

Leentje

01-11-2018 om 05:00

Hope

Wilde je gewoon even heel veel sterkte wensen!
Ik ben ook vast gelopen met mijn dochter die de diagnose depressief heeft.
Ze is vol goede moed aan mbo opleiding begonnen ( is 16) maar nu toch volledig vast gelopen. Ga nu proberen een tussenjaar in te lassen, omdat dat heel veel rust zal geen en de focus op haar mentale problemen zal gaan liggen.
Ik sta denk ik meer aan het begin van alles, maar je gevoel van vastlopen herken ik toch. Daarom heel veel sterkte van een andere moeder!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.