Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Jeltje

Jeltje

08-11-2019 om 11:53

Praktijk Amsterdam?

Ik lees een boel herkenbaars in deze rubriek, dus hopelijk ook tips!

Ik zoek een goede psychologenpraktijk in Amsterdam voor mijn zoon. Ik weet er één met een wachtlijst van 9-11 weken, maar wellicht is dat normaal. Iemand een idee?

Wat context: Mijn zoon is 13 (bijna 14) en zit in 3 gym. Hij is slim, maar aan de executieve kant heel traag. Van s ochtends de deur uitkomen tot het maken van toetsen. Hij is ooit onderzocht op begaafdheid en toen bleek een forse kloof: verbaal 129, performaal 108. De basisschool is toen minder nadruk gaan leggen op dingen af krijgen, maar meer op pluswerk. Toen ging eigenlijk alles beter. Nu, in 3 vwo, loopt hij er toch weer tegenaan: weinig overzicht, laag tempo, nooit iets af. Cijfers zakken nu ook (van goed naar nét voldoende). School maakt zich wat zorgen en denkt goed mee. Willen hem extra toetstijd geven. Maar we willen toch ook nog eens goed duiken in wat er aan de hand is: ‘alleen’ last van die kloof, of toch iets op het gebied van een concentratie stoornis? Hij is overigens emotioneel stabiel, afgezien van een beetje puberen.

Dank alvast!

Orthopedagogiek

https://www.chinski.nl/
Mijn dochter zat nog op de basisschool maar voor het benoemen van haar sterke en zwakke kanten op het gebied van concentratie, geheugen, kloof, begrip, dyslexie, in een leesbaar rapport, hadden we het meeste aan een vrijgevestigde praktijk van orthopedagogen en psychologen in Amsterdam West.

Trijs

Trijs

09-11-2019 om 14:12

Nog een

Kennissen van mij met zoon op basisschool met soortgelijke vragen waren heel enthousiast over Ebbinge en Verschoor. Zij hebben veel aan het onderzoek daar gehad.

Tja

Zo'n grote kloof is typisch voor mensen met ADD (jij begon over de concentratie stoornis). In Amsterdam heb jij bij Sloterdijk de Adhd kliniek op de Naritaweg, ze hebben een goede naam maar geen idee of de wachttijden lang zijn.
Sini

Jeltje

Jeltje

13-11-2019 om 14:48

Dank allemaal

Ik ga eens rondbellen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.