Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Tineke

Tineke

04-02-2009 om 12:08

Problemen bij autisme op vo?

Mijn zoon met autisme zit nu in groep 7, tijd dus om zorgen te maken over het VO.
Ik verwacht op veel terreinen problemen: de grootte van de school en klas (teveel prikkels), het steeds van lokaal wisselen, steeds een andere docent met eigen manieren, de mondelinge informatie (ipv visueel aanbieden), de grote hoeveelheid aan vakken, het moeten kunnen omgaan met plotseling anders (lessen die uitvallen, etc.), het huiswerk (plannen en maken), en zo zijn er nog tientallen zaken die ik nu al zorgelijk vind.
Wat is herkenbaar? wat viel mee en wat viel tegen? En wanneer is het toch beter te besluiten tot VSO?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Becel

Becel

04-02-2009 om 12:58

Kaatje

Hoi,
Ik heb onderhand al best veel ervaring met mijn kinderen op het VO. Bij de een ging dit makkelijker en bij de ander weer dat. Bij de een liepen vooral aan tegen dit en bij de ander juist weer meer tegen dat.
Ik wil graag mijn ervaringen met je delen, misschien heb je er wat aan. Maar dat doe ik liever niet allemaal hier op het forum ivm herkenbaarheid. Is jouw mailadres nog hetzelfde als ruim een jaar geleden? Dan mail ik je binnenkort persoonlijk even. Tenminste, als je dat op prijs stelt...

Tineke

Tineke

04-02-2009 om 13:12

Mailadres

[email protected]

Astrid

Astrid

04-02-2009 om 13:14

Hier is de overstap dit jaar al

Mijn oudste met autisme zit nu in gr. 8 en gaat na de zomer vakantie de grote sprong wagen. Hij is dan net 11. Hij gaat het proberen op een gewone V.O. school. Een cluster 4 school doen we pas als het werkelijk niet gaat.