Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Puber met asperger, wanneer laat je los?

hi,
ik ben niet nieuw op het forum, maar wel in deze rubriek.
ik woon met mijn twee zonen 12 en 13 in australie.
de oudste heeft asperger - in een milde vorm, maar toch!
ze zitten hier op een private school, waar ze heel kleine klassen hebben (10-15 kinderen!) en er dus veel individuele aandacht is voor de kids.
tot nu toe gaat alles heel goed, hij heeft zijn plekje in de klas en op school gevonden.
Hij zit overigens in de derde klas middelbare school.
het schooljaar is hier net weer begonnen en dat brengt dus nieuwe leraren met zich mee, niet dat ze hem niet kennen, maar....
met aardrijkskunde krijgt hij een video te zien en moet hij tijdens het kijken (!) de belangrijkste punten opschrijven (twee keer lastig - en zijn visuele verwerking is niet best EN het differentieren tussen belangrijk en onbelangrijk is lastig - als asperger kid!
met wiskunde en natuurkunde heeft hij een nieuwe juf; die hem afkapt wanneer hij hij beleefd vraagt wat het huiswerk ook al weer was (had je maar beter moeten luisteren!)

hoe lang blijf je nog de leraren achterna zitten met tips en aanwijzingen? wanneer laat je je knul los? ik vind het heel erg lastig - hij wil liever niet dat ik me met zijn school bemoei, maar hij verliest wel punten (lees, haalt lagere cijfers) en raakt gefrustreerd (aardrijkskunde) en onzeker (de juf!)

hoe doen jullie dat?

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.