Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Purk?

Naar aanleiding van een draadje een poosje geleden; ik ben benieuwd; heb je al wat gehoord van Pro Juventus? (Ik zag dat de aanmeldstop weer is opgeheven.)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ha!

ik heb er boven opgezeten en voor de aanmeldstop was opgeheven, hadden wij de eerste afspraak al. Eigenlijk erg, dat telefoonterreur (zo noem ik maar regelmatig bellen) dus echt werkt.
We zijn vorige week voor het eerst geweest. Ik vond het spannend en ook zwaar, maar ik heb er zeker een goed gevoel aan over gehouden.
Er staan nu diverse onderzoeken en afspraken gepland. Echt keurig, per mail verstuurd en ze houden echt rekening met b.v. je vrije dagen.

Kortom...tot nu toe tevreden. Bedankt dat je nog aan me gedacht hebt om te melden dat de aanmeldstop is opgeheven, lief van je.

groetjes van Purk

heli

heli

08-11-2010 om 22:43 Topicstarter

Purk

Goh, dat klinkt goed zeg! Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen, gewoon uit nieuwsgierigheid, gewoon nog een tik overgehouden vanuit mijn vroegere werk denk ik, maar eerlijk is eerlijk, ook uit eigenbelang. Ik zie het er nog wel van komen dat we met zoonlief een traject in zullen moeten.
Wat ik me afvroeg; jullie hebben nu afspraken staan voor oa. onderzoeken, maar weet je ook al wat er daarna gebeurd? Stel dat er een bepaalde diagnose komt, wat dan?
Dat is namelijk iets dat me bij Dimence namelijk zo tegenviel. We kwamen daar voor hulp, we liepen thuis vast. Er werden onderzoeken gepland, er werd naar aanleiding daarvan een diagnose gesteld en vervolgens werd er meteen voorgesteld om met medicatie te beginnen en dat was het dan. In principe geen verdere begeleiding terwijl je daarvoor juist kwamen en dat ook aangegeven hadden. Ja, we kregen als ouders zg. psycho-educatie over ASS aangeboden maar dat was weinig zinvol omdat ik vanuit mijn werk hier al veel over wist. Maar praktisch gezien liepen we vast. Toch moesten we die 'cursus' volgen (drie avonden) om thuishulp te kunnen krijgen. En dat was in principe ook maar een beperkt aantal keren (ik meen zes keer of max. acht keer). Maar daar heb ik ontzettend om moeten zeuren, bedelen haast. Dezelfde telefoonterreur als jij hebt...
Weet je hoe het daar gaat? Bieden zij ook iets van thuishulp aan? Of praktische hulp?

Gezinscoach

we krijgen nu ook al gesprekken met een gezinscoach en die kunnen gewoon doorlopen na de diagnose.
En een cursus volgen of zoiets, daar hebben ze het echt nog niet over gehad.

Mocht je ooit voor je zoon weer een traject willen ingaan, dan kan ik van wat ik nu ervaren heb, jullie pro joventus aanraden. Maar goed....wie weet praat ik over twee maanden wel anders.

groetjes van Purk

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.