Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Anoniem

Anoniem

19-05-2019 om 22:32

Reflexintegratie mnri (masgutova methode)

Heeft iemand ervaring met deze behandeling bij ad(h)d achtige klachten?

Vogel

Vogel

21-05-2019 om 18:21

Nee

Maar als ik zie waar het allemaal tegen helpt (“uitval van executieve functies, hersenletsel en hersenverlamming, dyslexie, dysgrafie, leer- en cognitieve problemen, verslaving, voeding- en eetstoornissen, stemming- en angststoornissen en andere diagnoses vallend binnen de DSM-5”) weet ik genoeg.

Mams

Mams

21-05-2019 om 21:49

Ja hier

Zoon met problemen op school. Geen ADHD, wel gedrag dat daarmee geassocieerd wordt (korte spanningsboog, afleidbaar, slecht kunnen stilzitten en impulsief). Na een tijdje dagelijks oefeningen doen en elke paar weken een consult, werden de problemen eerst iets heftiger en daarna namen ze enorm af. Ik wil niet zeggen dat zoon een perfect gereguleerd typetje geworden is (gelukkig niet!) maar de grootste buitensporigheden in zn gedrag zijn verdwenen of flink verminderd. Hij kan zich beter concentreren, denkt steeds vaker na voordat hij iets doet, is motorisch véél minder onrustig. Zowel thuis als op school. En als extraatje verbeterde zijn handschrift enorm, van bijna onleesbaar tot echt netjes en stopte het bedplassen waar hij al jaren last van had een week of 6 na het begin van de behandeling... Wij zijn enthousiast!

Anoniem

Anoniem

23-05-2019 om 16:57

Reactie

Klinkt goed zeg. Dank dat je dit wilt delen. Hoe oud was jouw zoon ten tijde van de behandeling. Hier gaat t om een 12 jarige met vergelijkbare klachten als jouw kind. Welke praktijk bent u geweest?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.