Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
15-02-2011 om 00:55
Hallo,
ik heb een tijdje terug de vraag gesteld of er mensen waren met ervaringen met zelfbeschadiging bij jonge kinderen. Nu is het zo dat mijn dochtertje op de wachtlijst staat voor 24 uurszorg op de Reggeberg in Hellendoorn. Zijn er mensen die daar ervaringen mee hebben? Graag hoor ik dat, want ik heb er verder geen idee van, alleen wat ik van bjz hoor en dat is niet veel op het moment. En ik heb liever persoonlijke ervaringen, want daar heb ik veel meer aan naar mijn idee.
Daarnaast zijn ervaringen met zelfbeschadiging ook nog steeds welkom, al hoop ik aan de andere kant dat eigenlijk niemand die ervaring heeft.
Het is zo moeilijk om je kind zichzelf pijn te zien doen, en machteloos toe te moeten kijken hoe je kind er steeds slechter aan toe is.
Liefs een verdrietige moeder
15-02-2011 om 08:43
Opgenomen kind
Ik stel me zo voor dat je je afvraagt waar je kind terecht komt. Ben je daar al op bezoek geweest. Is er een mogelijkheid om andere ouders van kinderen daar te spreken? Ik zou me zorgen maken waar mijn kind terecht komt zonder mijn aanwezigheid.
Heb je een idee gekregen wat ze precies voor je kind kunnen doen behalve een algemene opmerking als ' zorg' of 'behandeling'? Waaruit bestaat de zorg of de behandeling? Wat zijn de regels in de instelling? Hoe groot zijn de groepen? Met hoeveel leiding? Kan je kind contact met je opnemen? Of ben je daar inmiddels al mee bekend?
Ik wens je veel sterkte. Een kind laten opnemen lijkt me een zeer heftige ervaring voor jezelf.