Polly Shearman
15-07-2009 om 11:26
Reuma
Jongste zoon Ruud, heeft Oligo articulaire jia. Ruud word zaterdag 3 jaar, en na een aantal hele goede weken, waarna de reumatoloog vond dat de reuma tot rust was, gaat het nu al weer een aantal weken niet goed met hem. Hij heeft heel veel pijn, kan soms een dag niet lopen, soms komt hij na een halve dag toch nog op gang.
Hij krijg nu 2 keer per week fysio maar de kinderfysio weet niet zo goed wat ze nu moet doen, haar therapie lijkt te helpen, omdat hij beter ging lopen, maar 2 dagen later kon hij ineens niet meer lopen.
Haar advies is nu om Fysio therapie met hem in het zwembad te gaan doen, iemand daar ervaring mee? Dinsdag moeten we weer op controle bij een kinderarts, ik ben benieuwd wat hij met het advies van de fysio doet.
Het wend erg snel allemaal, maar het blijft gewoon niet leuk.
groet, polly

rixt
15-07-2009 om 12:33
Polly
Ik had vroeger een collega die heel veel baat had bij de baden in Nieuweschans. Hij had ernstige reuma, maar bleef door die baden toch mobiel.
Kuren wordt voor reumapatienten vaak vergoed door je ziektekostenverzekering.
Misschien kun je er een soort vakantie van maken?

rixt
15-07-2009 om 12:37
Url
http://www.fontananieuweschans.nl/nl
Maar er zijn natuurlijk ook andere plaatsen waar je zoiets kunt doen. Het lijkt me in ieder geval fijn voor je zoontje om gemakkelijker te bewegen in het water, ook als het geen langdurig therapeutisch effect zou hebben!

zofia
15-07-2009 om 19:03
Hoi polly
onze dochter kreeg met 4 jaar kinderreuma en heeft een paar jaar oefeningen in een warm bad gehad. ze vond het lekker en dat was al heel wat. hoe therapeutisch het was, kan ik moeilijk beoordelen, maar in ieder geval deed het haar goed, omdat ze er plezier in had.
Groeten, Zofia