Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
kaboutertje

kaboutertje

29-01-2011 om 23:03

Risperdal.

hallo ..

ik heb al eerdeer berichten geplaats over mijn zoontje.
waarmeee het niet goed gaat....
mijn zoontje is 2enhalf...en echt onhandelbaar...niet zomaar peutergedrag nee echt heel extreem....
hij staat op boven aan de wachtlijst voor het kabouterhuis..
maar zij gedrag wordt met de dag erger..
nu heeft de kinderarts....hem risperdal voor geschreven...dat is best een zwaar middel...
ik ben gister begonnnen met geven ...en ik moet het zeggen het helpt..in de zin dat het de scherpe kantjes er van af haalt hij slaapt goed in. en is ook niet onrustig gedurende de nacht....hij is wel suf er van maar dat is alleen de eerst dagen ervan..

maandag heb ik weer contackt met de arts om te vertellen hoe gaat.

hij is nu wat makkelijker in de omgang...

heeft iemand er varing met risperdal en peuters...graag zou ik jullie ervaring willen lezen!...

groetjes kaboutertje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
kaboutertje

kaboutertje

31-01-2011 om 18:48

Helemaal niemand???...

helemaal niemand???.....

groetjes
kaboutertje.

Juanna

Juanna

31-01-2011 om 22:02

Ook geen peuter

Mijn zoontje gebruikt risperdal sinds hij 6 jaar was.

Wij zijn er heel tevreden over.

kaboutertje

kaboutertje

01-02-2011 om 21:41

Beemer

hallo beemer.
jou zoontje is natuurlijk wel wat ouder.
dan die van mij...
mijn zoontje van 2en half krijgt nu een lagen dossis 2x per dag .
en ik moet zeggen het helpt goed...hij is niet meer zo druk ...en reageert niet mee op alle prikkels...die hij hoort en ziet...doordat het wat rustiger is zijn hoofd is...en slaapt niet meer onrustige....slaapt goed in..is gewoon wat makkelijker in de omgang......eeet goed drinkt goed.
...

zou jij wat meer kunnen vertellen over
wat voor effeckt het heeft op jou zoontje?...
is hij veel aangekomen....en hebben jullie steeds conrole bij de arts...wegen en bloedruk???....zijn jullie ook begone met de laagste dossis en hoe hebben jullie uit eindelijk de juiste dossis bepaalt??/..
en was jou zoontje inhet begin ook wat suffige...
doordat mijn zoontje nu een hele lage dossis heeft is het wel na een paar uur uitgewerkt..waardoor hij wel weer wat drukker wordt?..

kortom heel veel vragen ???...
ik hoop dat je er een paar wil beantwoorden ik spreek morgen weer de arts. en dan zal ik vragen voor een stabiele dossis over de hele dag?!....

groetjes kaboutertje...

Juanna

Juanna

01-02-2011 om 22:25

Zo ging het hier

Ik ben dan wel geen Beemer, maar ik hoop dat je ook wat aan mijn antwoorden hebt.

Mijn zoontje begon met 1 x per dag 0,25 ml. Toen hij daar goed op reageerde is dit opgevoerd naar 2 x per dag 0,25 ml. Daarna steeds opgehoogd tot de juiste dosering, dit gebeurt onder controle van de kinderarts of kinderpsychiater. Bij mijn zoontje is het uiteindelijk 2 x per dag 0,75 ml. geworden.

Risperdag hoort de hele dag door te werken, alleen duurt het wel een paar weken voordat je kind een spiegel heeft opgebouwd en het ook echt optimaal werkt.

We hadden in het begin iedere 3 weken controle en nu eens in de 3 maanden, voor bloeddruk, hartslag, lengte en gewicht, en 1 keer per jaar een bloedonderzoek.

Mijn zoontje is niet suffig, ook nooit geweest.

Hij is ook niet aangekomen, maar hij eet wel meer / heeft meer trek.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Sukses bij de kinderarts morgen.

Hier ook

onze dochter van 6 gebruikt ook Risperdal. Ze gebruikt 's ochtends 0,25 mg en 's avonds 0,125 mg (let op mg geen ml). Dit is echt weinig maar ze doet het er erg goed op. Eindelijk geen emotie-achtbaan meer. We zijn nu bezig om methylfenidaat in te stellen, ik hoopte dat ze het ook deed op erg weinig, maar 2,5 mg lijkt niets te doen. Dus donderdag door voor 5 mg.
(zelf slik ik 2x 0,5 mg, en meer heeft geen effect, maar alleen bijwerking)

kaboutertje

kaboutertje

02-02-2011 om 21:43

Reactie

hallo....

bedankt voor jullie reacties!

ik heb de kinderarts gesproken telefonischi.
het is nu ophoogd naar 2xperdag o,4mg...
en vrijdag wordt er een hartfilmpje gemaakt...en daarna door naar de kinderarts.. en krijg ik ook meteen de uitslag van het hartfilmpje..
hij vertelde dat je via de hartfilmpje kan zien of er??????een ingewikkeldverhaal die ik nu al ben vergeten hahahah!....
is dit bekend bij jullie???...

groetjes kaboutertje...

Verlengde IQ-tijd is.
Bij mij is er voor de start van Ritalin wel een hartfilmpje gemaakt, bij Risperdal niet.

Een verlengde IQ tijd moet nog uitgevonden worden...
Een verlengde QT tijd kan wel aangetoond/uitgesloten worden met een hartfilmpje en dat doen ze willen ze inderdaad uitgesloten hebben dmv een ECG.

Moepet

Moepet

08-02-2011 om 18:57

Ongelijkmatig ritme is niet altijd verlengd qt

Verlengd QT heeft te maken met de repolarisatie van de hartspier/ de rustfase tussen de hartslagen in. Een onregelmatig ritme kan heel veel verschillende oorzaken hebben is echt niet het hetzelfde. Bij gebruik van ritalin zal verlengd Qt wel een bijwerking kunnen zijn (anders zouden ze het niet onderzoeken). Bij een verlengde qt-tijd heb je meer kans op ritmestoornissen die gevaarlijk kunnen zijn.

kaboutertje

kaboutertje

09-02-2011 om 12:18

Reactie...

hallo allemaal!.

ik ben vrijdag met me zoontje naar het ziekenhuis geweest omk een hartfilmpje te maken.
en de uitslag was goed vertelde de kinderarts...
over een maand moet hij weer een filmpje maken....
de arts heeft hem nog nageken en was gewoon goed.
zoals ik vertelde had de arts vorige week de dossiring van risperdal verhoog naar 2xo,4mg...en dat ging goed maar het lijkt dat hij weer aan de dossring is gewend. waardoor het niet meer goed werkt.
en is weer erg druk en onrustig.
vanmiddag heb ik weer gesprek met de kinderarts om te kijken of we het gaaan verhogen en hoeveel???...

wordt vervolgd!?...

groetjes.. kaboutertje..

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.