Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
prinses01

prinses01

24-10-2008 om 21:32

Risperdal, ervaringen

Hallo!

Ons dochtertje, nu 6½, krijgt sinds een maand Risperdal. Ze krijgt dit vanwege haar extreme overgevoeligheid voor prikkels en angsten.

Nu zou ik graag jullie ervaringen horen met dit middel. Ze krijgt nu sinds een maand 2 x per dag 0,2 mg en ws wordt dit volgende week verhoogd naar 0,3 mg.

Wij hebben het idee dat ze alleen maar meer geprikkeld raakt. Herkent iemand dit? Hoort dat erbij of is het toeval (net herfstvakantie gehad en ze is een meisje van de structuur van school!).

Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen met Risperdal.

Groeten,

Ingrid

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Risperdal

Onze zoon van net 8 jaar heeft om dezelfde reden Risperdal sinds 6 weken. Begonnen met 0,25 mg en na 2 weken naar 0,5 mg per dag.
Vanaf het moment dat hij 1 dag de Risperdal slikt, hebben wij een ander kind...
Meer bereikbaar in het contact, niet meer de hele dag extreme angsten, hij hoort en ziet weer meer dingen van de "gewone" wereld om hem heem (daar kwam hij door zijn gedrag niet eens meer aan toe, hij keek echt niet verder dan zijn eigen vierkante meter).
Het blijft een kind met een enorme gebruiksaanwijzing (welk kind niet?), maar zoals het nu gaat is het weer gezellig in huis bij ons!
Even ter verdere info: onze zoon heeft de diagnose PDD-NOS, subtype MCDD.

nogevenniet

nogevenniet

26-10-2008 om 23:42

Prinses

Ook onze zoon krijgt risperdal vanwege extreme angst. Deze angst heeft hij nog steeds maar de scherpe kantjes zijn eraf. Het is heel goed mogelijk dat je dochter eerst angstiger wordt na aanvang dit duurt meestal niet langer dan 2 maanden, maar je zal de kp wel eerder zien mag ik aannemen. Prikkels komen door risperdal anders binnen dit kan het kind soms angstig maken.
onze zoon krijgt 2,5 mgr per dag. Nu al een aantal jaar en het helpt hem enorm.
Veel sterkte en bij twijfel de kp bellen want het is echt een paardenmiddel.
groet Jes

Hier positief

Maar niet door ons kind, maar door mijzelf. Ik gebruik het nu zo'n 2 maanden. Merkte vanaf dag 2 verschil, en de omgeving nog meer
Ik gebruik 1 mg per dag en vaar er wel bij.
(heb asperger)

Onno

Onno

27-10-2008 om 13:26

Bijwerkingen. [edit door Forumbeheer]

Posting verwijderd door Forumbeheer wegens voor de zoveelste keer nodeloos kwetsende opmerkingen richting ouders die kinderen medicatie geven.

Ach, ach, ach...

Ik zou mijn kat ook geen aspirine geven Onno, want daar gaat-ie dood van. Maar een kat is dan ook geen mens. Voor een mens kan aspirine uiterst handig spul zijn, mits op de juiste manier toegepast, natuurlijk.

Sancy

Sancy

27-10-2008 om 17:04

Prinses

Onno is Homeopeutelaar

anna van noniemen

anna van noniemen

27-10-2008 om 22:46

Bedankt forumbeheer!

Fijn dat er ingegrepen is....

Prinses01, ik ken Risperdal zelf niet, wel weet ik van mensen uit mijn omgeving dat hun kind het gebruikt heeft. Bij 1 weet ik dat de angsten niet minder werden, eerder erger. Dat jochie heeft PDD-NOS en ADHD

Onno

Onno

28-10-2008 om 13:08

Er is een sprankje hoop.

Vorige week een hele middag aan tafel gezeten met een arts, direkteur zorginkoop van een hele grote zorgverzekeraar. Ook hebben we gesproken over de grote groep kinderen met gedragsstoornissen. Mijn mond viel open dat ze al zo goed geinformeerd waren over het feit dat de klassieke homeopathie zo succesvol is bij het weer in balans brengen van kinderen met een gedragsstoornis.
Er gaat waarschijnlijk onderzoek komen naar de werkzaamheid en de resultaten van de alternatieve geneeswijzen, gefinanciert door de zorgverzekeraars. dit is een hele goede zaak omdat hiermee de medische wetenschap (farmacie) een beetje buiten de deur wordt gehouden.
Daarnaast is het niet mijn bedoeing om ouders opzettelijk te kwetsen maar meer om ze na te laten denken. 'Bezint eer ge begint' bedoel ik eigenlijk.

Sancy

Sancy

28-10-2008 om 14:57

Ach

nee. ik zeg het toch maar niet.

anna van noniemen

anna van noniemen

28-10-2008 om 19:12

Ach

>>Vorige week een hele middag aan tafel gezeten met een arts, direkteur zorginkoop van een hele grote zorgverzekeraar. Ook hebben we gesproken over de grote groep kinderen met gedragsstoornissen. Mijn mond viel open dat ze al zo goed geinformeerd waren over het feit dat de klassieke homeopathie zo succesvol is bij het weer in balans brengen van kinderen met een gedragsstoornis. < <

Een hele middag? jeetje....met 1 arts, 1 direkteur inkoop en 1 zorgverzekeraar.....noem eens man en paard?
Oh ja en geef dan meteen even dat onderzoek waaruit blijkt "dat de klassieke homeopathie zo succesvol is bij het weer in balans brengen van kinderen met een gedragsstoornis"

>>Er gaat waarschijnlijk onderzoek komen naar de werkzaamheid en de resultaten van de alternatieve geneeswijzen, gefinanciert door de zorgverzekeraars. dit is een hele goede zaak omdat hiermee de medische wetenschap (farmacie) een beetje buiten de deur wordt gehouden. < <

Woehahahahahaahhaahahhaahhaha

>>Daarnaast is het niet mijn bedoeing om ouders opzettelijk te kwetsen maar meer om ze na te laten denken. \'Bezint eer ge begint\' bedoel ik eigenlijk.< <

tjonge.....die indruk had ik toch niet echt....

Dropke

Dropke

29-10-2008 om 19:22

Risperdal

Hier ook een zoon met pdd-nos en adhd gecombineerd. Kinderpsychiater wilde zowel ritalin als risperdal uitproberen. Risperdal was en is een succes ! Hij is minder angstig en rustiger. Ritalin was een totale ramp.

gr Dropke

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.