Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
13-05-2010 om 11:46
mijn zoon krijgt nu ongeveer een jaar , naast zijn concerta, ook respiridon. Een kleine hoeveelheid; namelijk 0.5 mg.per dag in de ochtend.
Wij willen daarmee stoppen. Het lijkt me zo'n kleine hoeveelheid dat dat in een keer kan, en niet iets van om de dag of zo.Iemand ervaring?
13-05-2010 om 17:34
Risperidon?
hoi, bedoel je risperidon ?
neem aan dat je dat bedoelt.
Waarom wil je daarmee stoppen dan ? Heeft je zoon bijwerkingen ?
Ik heb (lijkt wel een vorig leven) mijn scriptie geschreven over risperidon dus ik weet er wel wat van, maar een ding wil ik je echt op het hart drukken ga nooit, maar dan ook nooit zelf voor dokter spelen.
Eerst overleggen met de arts/psychiater!
13-05-2010 om 18:45
Ook
Ik gebruik zelf maar 1 mg per dag. Maar merk toch echt als ik het per ongeluk vergeet. Ik zou dus zeker niet zo maar gaan afbouwen, maar vragen om een afbouwschema.
14-05-2010 om 14:09
Crackermetkaas
is het last hebben van bijwerkingen van een medicijn dan voor jou de enige reden om te willen stoppen met iets? Wij willen er gewoon mee stoppen omdat hij het minder nodig lijkt te hebben.
Hij slikt ook concerta en dat geeft bijwerkingen. Maar deze biedt zo veel voordelen aan de werking dat we daar zeker niet mee stoppen.
Tenzij de wonderbaarlijke genezing toch nog plaats gaat vinden.