Mamarijke
17-06-2010 om 12:36
Ritalin en hartslag?
Ik zou Ritalin gaan gebruiken en kreeg vooraf de (gebruikelijke?) controles van bloedwaarden, hartslag. Doordat er familiaire hartproblemen zijn, kreeg ik ook een hartfilmpje. Nu blijkt dat mijn hartslag te laag ligt.
Ik vroeg me af, of er bij jullie kinderen hier ook op getest is. Ik mag nu dus niet starten met Ritalin, maar moet eerst naar de cardioloog toe voor onderzoek/toestemming.

Sharon*
17-06-2010 om 14:17
Niet middels een hartfilmpje, maar ook geen hartproblemen in de familie, maar de hartslag van mijn zoon is wel gemeten voordat hij Ritalin kreeg.
Succes met je onderzoeken!

Pippin
17-06-2010 om 20:35
Hier ook
Zoon zijn hartslag werd gecontroleerd en beluisterd met een stetoscoop. Ook werd de bloeddruk gecheckt. Dit wordt een keer per jaar herhaald.

Sharon*
17-06-2010 om 22:18
Hier wordt het nu elke 4 weken bekeken. Ik vermoed dat dat op den duur wat minder vaak wordt

Mamarijke
17-06-2010 om 22:36
Goed om te lezen dat dit ook tijdens het gebruik regelmatig gebeurt. IS bij jullie kind de hartslag versneld geraakt?

Sharon*
17-06-2010 om 22:41
Nee
Bij mijn kind na de eerste controle niet. As dinsdag voor de 2e, dus ik ben benieuwd.

lilajolie
18-06-2010 om 07:03
Gezondheidsraad
Ik ben een dossier aan het lezen met aanbevelingen van de Gezondheidsraad, daarin staat ook alles omtrent medicatie. Het advies is elke 3 maanden een controle te hebben als je methylfenidaat gebruikt.

Sharon*
18-06-2010 om 11:04
Klopt, ik geloof dat zoon daar ook uiteindelijk naar toe gaat, nu zit hij op elke 4 a 6 weken. Ben wel blij dat ze hem zo scherp in de gaten houden.

ijsvogeltje
18-06-2010 om 16:25
Hier ook wat onderzoek
Bij aanvang medicatie hartslag, bloeddruk, gewicht en aantal vragen. Na 6 weken alles weer opnieuw. We zijn nu weer bijna zes weken verder en dan is er weer opnieuw controle. Daarna worden de perioden geloof ik wat langer.

T&T
18-06-2010 om 21:23
Is dat erg?
Domme vraag misschien, maar is dat erg? een lage hartslag? Ik meet mijn hartslag geregeld (vanuit het sporten) en die is ook vrij laag, maar ik heb nog nooit gehoord dat dat een probleem was, sterker nog; meestal wordt er gezegd "hoe lager hoe beter".
groetjes, Tess

Mamarijke
18-06-2010 om 22:23
Te laag
Een lage bloeddruk is meestal positief. Afgezien van het feit dat je meer kans op duizeligheid heb en daardoor gevaar loopt.
Een te lage hartslag kan erop duiden dat je niet voldoende energie hebt/krijgt.

T&T
19-06-2010 om 09:24
en ik ook best nieuwsgierig na? Hoe laag? ik heb een rust hartslag van 53. Weet dat ik een keer flauwviel in het ziekenhuis, en dan ga je meteen aan de metertjes voor een uur of zo. (er was verder niks aan de hand) Het apparaat bleef piepen omdat ik steeds te laag zakte, maar uiteindelijk stelde ze gewoon de marges maar wat naar beneden bij )) na mijn uitleg dat ik duurloper ben. Mijn hartslag ging niet omhoog, maar ze hebben me toch maar laten gaan
groetjes, Tess

Mamarijke
19-06-2010 om 12:56
45 gemeten op moment met stress. Ik weet niet of dit veel te laag is, of gewoon te laag.

T&T
19-06-2010 om 21:00
Dat is laag!
Dat is wel echt laag! Ik kan me dan nu ook voorstellen dat ze daar verder naar willen kijken, zeker als er geen bijzondere omstandigheden zijn waardoor je hartslag zo laag is. Bij marathonlopers komt het wel vaker voor maar dan heeft het dus een reden, en zelfs dan is er natuurlijk ook wle een ondergrens. Ik geloof dat die op 40 ligt of zo.
groetjes, Tess